همدان

مذاکره برای مذاکره دردی دوا نمی‌کند/ حل مشکلات را به مذاکره گره نمی‌زنیم

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در همدان در خصوص مذاکره و چگونگی رفتار سیاسی طرفین در عرصه بین‌المللی اظهار کرد: مذاکرات با آمریکا باید خروجی برای کشور داشته باشد و این مسئله محوری ماست، اگر نتیجه مطلوبی از این مذاکرات نداشته باشیم، بنابراین فایده‌ای نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید بهبودی وضع اقتصادی و گشایش ارزی به کشور خروجی مذاکره باشد ادامه داد: در گام اول مذاکره باید طرف مقابل بپذیرد که مشکلی را حل کند و عملا هم اقدام برای رفع مشکل کند سپس باهم صحبت کنیم، این همان هدفی است که باید در مذاکره لحاظ شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرف مذاکره باید تعهدات قبلی خود را عنوان کند و بگوید از این تعداد تعهد این چند مورد را انجام داده‌ام و مابقی را نیز انجام می‌دهم، این مسئله میزان تعهد و پایبندی طرف مقابل به مذاکره را اثبات می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره نباید برای مذاکره باشد تصریح کرد: اگر طرف مقابل تعهدی در برابر مذاکرات نداشته باشد، مذاکره برای مذاکره است که نه دردی از ما داوا می‌کند، نه سودی دارد و نه از نظر اقتصادی و روانی گره‌گشایی خواهد داشت.

بیگی‌نژاد ضمن تاکید بر اینکه مذاکره نباید با زندگی مردم گره بخورد تاکید کرد: یادمان باشد خیلی از مشکلات در کشور ربطی به مذاکرات نداشته و داخلی است بنابراین دولت‌ها نباید مشکلات را در پس مذاکره بدانند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات سیاسی سر جای خود است اما دولت‌ها باید این طرف را دریابند زیرا برخی از مشکلات مربوط به خودمان است که باید در داخل برای رفع آنها گام برداریم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا