کردستان

اشتغال به تحصیل ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه کردستان

اشتغال به تحصیل ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه کردستان

حامد قادرزاده سرپرست دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سنندج اظهار کرد: دانشگاه کردستان در سال ۵۳ کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را به عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت، افزود: این دانشگاه هم اکنون ۸ دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی – مهندسی بیجار دارد.

سرپرست دانشگاه کردستان افزود: در حال حاضر ۵۰ گروه آموزشی در مقطع کارشناسی، ۱۲۰ رشته مقطع در دوره کارشناسی ارشد و ۵۸ تا ۶۰دوره مقطع دکتری دانشجو در دانشگاه کردستان تربیت می‌شود.

قادرزاده خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار دانشجو در سه مقطع در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۳۷۸ هیات علمی، دانش خود را بصورت تمام وقت در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که از لحاظ کیفی مناسب است ولی کمی هنوز جای کار دارد.

وی با بیان اینکه ۸۰درصد از نخبگان فراملی به دانشگاه کردستان اختصاص دارد، گفت: رتبه فعلی دانشگاه کردستان در سطح جهان ۶۰۱ تا ۸۰۰ است و تمام توان ما رسیدن این جایگاه به بالاترین سطح ممکن است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا