سیاسی

سیدمحمد خاتمی هنوز تصمیم نگرفته است /وزیر کشور عربستان دعوت کرد به این کشور بروم /خاطرات آیت الله هاشمی

سیدمحمد خاتمی هنوز تصمیم نگرفته است /وزیر کشور عربستان دعوت کرد به این کشور بروم /خاطرات آیت الله هاشمی

به گزارش خبرگزاری یولن، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۲۷ فروردین ۱۳۸۰ را بخوانید؛

آقایان [محمدرضا] نوری‌شاهرودی، [سفیر سابق ایران در عربستان] و [علی‌اصغر] خاجی، سفیرمان در عربستان سعودی آمدند. راجع به عربستان و آقای [امیر] نایف[بن‌عبدالعزیز]، وزیرکشور، مطالبی‌ گفتند. آقای [عبدالواحد] موسوی‌لاری، [وزیر کشور] هم در همین مورد و نیز مسائل داخلی آمد؛ صحبت کرد و گفت، از شما انتظار است که برای‌ کم‌کردن تشنج‌ها و درگیری‌ها کمک کنید و گفت، هنوز آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، تصمیمش را در مورد انتخابات [ریاست‌جمهوری] اعلام نکرده است.

آقای نایف، [وزیر کشور عربستان سعودی] و همراهان آمدند. بیش از یک ساعت و نیم مذاکره کردیم. گفت، ما از موضعی که در جنگ عراق علیه ایران داشتیم، متأسفیم؛ گرچه آقای فهد [بن‌عبدالعزیز]، [پادشاه عربستان سعودی]، در آن موقع تلاش زیادی کرد که مانع حمله عراق به ایران شود و نتوانست. از من برای نزدیک‌کردن دو کشور قدردانی‌ کرد و دعوت نمود برای تعمیق روابط، سفر دیگری به عربستان بروم. توافق‌ کردیم در مورد عراق، افغانستان و مسئله فلسطین، بیشتر مذاکره و همکاری بشود.

عصر اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان آمدند. گزارش‌ کارشان را دادند و اظهار حیرانی کردند در مواضع و نیز در مورد نامزدهای انتخاباتی، راهنمایی و کمک خواستند. تذکراتی دادم؛ نه آقای خاتمی را قبول دارند و نه افرادی که نامزدهای احتمالی خط مقابل‌اند. آقای [مهدی] صفری، سفیرمان در روسیه آمد. گزارش سفر آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور] به روسیه را داد و گفت، به تصمیم مشخصی در همکاری‌های مهم نرسیده‌اند؛ گرچه اظهارات دوستانه و مثبت بوده است.

دیشب، هواپیماهای اسرائیل به مواضع ارتش سوریه در لبنان حمله کرده‌اند و چند نفر را به تلاقی حمله دیروز حزب‌الله به سربازان اسرائیلی در شبعای سینا کشته‌اند و منطقه را متشنج کرده‌اند. در شهر سین سیناتی اوهایو آمریکا، چند روز است که سیاه‌پوستان به‌خاطر کشته شدن یک سیاه‌پوست دیگر شورش کرده‌اند و با حکومت نظامی و بازداشت صدها نفر از سیاهان، پلیس می‌خواهد آرامش ایجاد کند.

۲۷۲۱۹

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا