شاسیبلند ناشناخته چینی در راه بازار ایران /عکس
شاسیبلند ناشناخته چینی در راه بازار ایران /عکس
امیرمسعود عابدین_ سینوتراک آنچنان خودروساز مطرحی نیست و از بین برندهای متعدد و متنوع چینی تقریباً ناشناخته به نظر میرسد. کراساوور VGV U۷۵ پلاس از طراحی عضلانی و نسبتاً محافظهکارانهای بهره برده و ممکن است برای برخی وسوسه کننده به نظر برسد.
چراغهای عضلانی در کنار جلوپنجره بزرگ با گرافیک خطوط متقاطع، از ویژگیهای طراحی نمای جلویی به حساب میآیند. تریم رنگی متضاد قرمز و مشکی در این قسمت دیده میشود.
نمای کناری، ساده و فارغ از شلوغکاری بوده و ۷ نفره بودن خودرو در اینجا بیشتر نشان داده میشود. چراغهای پشتی همان سادگی قسمت جلویی را داشته و با قطعهای کرومی به هم متصل شدهاند. دیفیوزر خودرو هم از طراحی اسپرتی بهره برده و این قسمت را کمی از کسلکننده بودن خارج میکند.
به گزارش یولن، طراحی کابین VGV به شکل بسیار واضحی از مرسدس بنز S کلاس کپیبرداری شده و شباهت بسیاری با این خودرو دارد. طراحی کنسول وسط شکل آبشاری و متریال پیانویی دارد. نمایشگر افقی و کوچک، نمایشگر کیلومترشمار، کنترلر تعویض دنده چرخان و فرمان درشت و D کات، از عناصر جذاب این کابین هستند.
کروز کنترل، سیستم پایش باد لاستیکها، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم هشدار خروج از خط، دوربین ثبت وقایع، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی، فرمان برقی EPS و … از جمله امکانات حاضر در این خودرو هستند.
پیشرانه VGV U۷۵ پلاس ۲ لیتری T-GDi بوده که ۲۲۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. وظیفه انتقال قدرت در این خودروی ۷ نفره بر عهده گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است. متاسفانه همچنان با کراساووری دیفرانسیل جلو در این سگمنت روبهرو هستیم
شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۸ ثانیه اعلام شده است. در بخش ترمز و پایداری، سیستمهای ترمز ضد قفل به همراه توزیعکننده الکتریکی نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC، کنترل حرکت در سرپایینی DAC و ARP یا همان سیستم محافظ فعال واژگونی به کمکراننده میآیند.
قیمت نهایی VGV U۷۵ پلاس هنوز اعلام نشده است.
۵۴۳۲۲
مجله خبری یولن