تهران

تفکیک زباله از مبدا، تحولی در مدیریت پسماند ایجاد می‌کند

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن اظهار کرد: طی بازدیدی که از مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه داشتیم اقدامات این مرکز را رصد و در جریان اقدامات انجام شده و فعالیت‌های بر جای مانده قرار گرفتیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات سازمان مدیریت پسماند تهران، گفت: تدوین طرح جامع مدیریت پسماند، برنامه ریزی و اجرای پروژه کاپ جهت ایجاد زمینه های لازم مدیریت اجرایی پسماند شهری،  راه اندازی و بهره برداری از خطوط بازیافت پسماند ساختمانی با ظرفیت ۳ هزار تن، بهبود فرآیند تولید کود کمپوست و  بهبود فرآیند تصفیه شیرابه از جمله اقدامات موثر این سازمان در مدیریت دفن پسماند است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ سازی،  بهبود خطوط پردازش پسماند شهری و استفاده از تکنولوژی‌های روز جهت امحای پسماندهای پزشکی از اقداماتی است که باید در راستای بهبود وضعیت موجود انجام شود.

رفیعی ادامه داد: انتقال شرح وظایف سازمان در زمینه جمع آوری پسماندهای شهری از شهرداری به سازمان و توسعه شبکه جمع آوری پسماند خشک تفکیک از مبدا از دیگر اقداماتی است که با اجرای آنها مدیرت پسماند به نحو مطلوبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های بر جای مانده این سازمان خاطرنشان کرد: ساماندهی سایت‌های دفن پسماند،  مقابله با پدیده زباله گردی و  مقابله با مراکز غیررسمی در حوزه مدیریت پسماند موضوعات قابل پیگیری در این سازمان هستند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا