علمی و فناوری

شریک ایران‌خودرو محصول جدید خود را وارد بازار کرد /عکس

شریک ایران‌خودرو محصول جدید خود را وارد بازار کرد /عکس

امیرمسعود عابدین: دانگ فنگ آئولوس در سال گذشته و در نمایشگاه خودروی شانگهای، برند جدید خودروهای الکتریکی خود به نام eπ را معرفی کرد. eπ که به‌عنوان یک برند ممتاز زیرمجموعه دانگ‌فنگ Voyah شناخته می‌شود، قصد دارد بازار را با طراحی شیک و خودروهای الکتریکی پیشرفته از نظر تکنولوژی، به تصرف خود درآورد. خودروساز چینی دانگ فنگ از جمله شرکای ایران‌خودرو به حساب می‌آید.

برند دانگ فنگ eπ در ماه سپتامبر موفق به فروش ۱۰۰۱۰ دستگاه خودرو شد و مجموع فروش خود را از زمان راه‌اندازی این برند در ۱۴ مارس امسال، به ۴۰۱۶۸ دستگاه رساند. اولین مدلی که با نام تجاری eπ عرضه شد، یک سدان برقی به نام eπ ۰۰۷ بود که در ۱۴ مارس به فروش رسید. سپس، نسخه ۶ نفره همین مدل eπ ۰۰۸ با دو مدل EREV و EV عرضه شد و قیمت ۳۰ هزار و ۴۰۰ دلاری داشت (معادل ۲ میلیارد تومان).

شریک ایران‌خودرو محصول جدید خود را وارد بازار کرد /عکس

براساس گزارش carnewschina، اکنون، نسخه ۵ نفره این خودرو در سه تیپ جدید ۶۳۶ Max EV و ۲۱۰ Ultra EREV و ۶۳۶ Ultra EV عرضه شده است. بازه قیمتی این سه تیپ بین ۲۸ هزار و ۱۰۰ دلار تا ۳۵ هزار و ۱۰۰ دلار متغیر است (معادل یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون تا دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان).

شریک ایران‌خودرو محصول جدید خود را وارد بازار کرد /عکس

ابعاد خارجی خودرو (۵۰‌۰۲/۱۹۷۲/۱۷۳۲ میلی‌متر با فاصله محوری ۳۰۲۵ میلی‌متر) و ظاهر نسخه ۵ نفره با مدل ۶ نفره یکسان بوده و ضریب درگ نیز همچنان ۰.۲۶۸Cd باقی مانده است. دو رنگ سفید و قهوه‌ای برای فضای داخلی قابل انتخاب بوده و چیدمان کابین بدون تغییر مانده است، اما ردیف سوم صندلی‌ها حذف شده است. این خودرو دارای یک صفحه نمایش مرکزی ۱۵٫۶ اینچی با تراشه داخلی کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵، یک نمایشگر کیلومترشمار ۱۰٫۲۵ اینچی (۸٫۸ اینچی در نسخه ۶ نفره) و یک آینه دید عقب دیجیتال ۹٫۲ اینچی است.

شریک ایران‌خودرو محصول جدید خود را وارد بازار کرد /عکس

از امکانات استاندارد دیگر می‌توان به سیستم پیشرفته کمک رانندگی eπ Pilot، نورپردازی محیطی با قابلیت نمایش ۶۴ رنگ، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات برای تلفن‌ همراه، دستیار صوتی هوش مصنوعی، کنترل از راه دور با تلفن همراه و ۲۰ بلندگو (شامل دو بلندگو در پشت سری راننده، یک آمپلی‌فایر مستقل و یک بلندگوی بیرونی) اشاره کرد. علاوه بر این، یخچال هوشمند با قابلیت تنظیم دما بین ۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد و صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی عقب همچنان به صورت آپشنال قابل سفارش هستند.

شریک ایران‌خودرو محصول جدید خود را وارد بازار کرد /عکس

قوای محرکه این خودرو نیز نسبت به نسخه ۶ نفره بدون تغییر باقی مانده است. مدل EREV این نسخه ۵ نفره از یک موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر با توان خروجی ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور به عنوان افزایش دهندهٔ برد استفاده می‌کند. حداکثر توان خروجی موتور الکتریکی عقب نیز ۲۶۸ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن متر است. این مدل با یک پک باتری لیتیومی ۳۴٫۳۲ کیلووات ساعت همراه شده و برد خالص پیمایش الکتریکی آن (با استاندارد CLTC) برابر با ۲۱۰ کیلومتر است. برد ترکیبی آن نیز ۱۳۰۰ کیلومتر اعلام شده و زمان شارژ سریع باتری از ۳۰ درصد تا ۸۰ درصد، ۲۶ دقیقه می‌باشد.

مدل تمام برقی این خودرو از همان موتور الکتریکی عقب مدل EREV، اما با یک پک باتری لیتیومی ۸۲٫۲۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. برد پیمایش الکتریکی این مدل با استاندارد CLTC برابر با ۶۳۶ کیلومتر بوده و زمان شارژ سریع باتری از ۳۰ درصد تا ۸۰ درصد، ۲۸ دقیقه می‌باشد.

۳۲۲

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا