به گزارش یولن، به نقل از دیجیاتو، موتورسیکلت مفهومی EV Outlier از پنل جلویی نیمهشفاف که مانند یک چتر روی فریم قرار گرفته است، بهره میبرد. این بخش نمای جانبی شناور و آیرودینامیک را به وجود میآورد و درعینحال سیستم تعلیق دوجناغی جلو را آشکار میکند.
زین تکنفره یکپارچه با بدنه Outlier پشتیبانی جانبی و پشتی را ارائه میدهد و موتورسوار را در ارتفاع پایین و پایدار نگه میدارد. این طراحی، موتورسوار را به زمین نزدیکتر میکند، حس کنترل و ارتباط او با جاده را تغییر میدهد و تمرکز هوندا بر سواری مبتنیبر راحتی را نشان میدهد.
مشخصههای فنی هوندا Outlier
این موتورسیکلت با سیستم دوموتوره تمامچرخ محرک کار میکند و هر موتور درون توپی چرخ قرار دارد. هوندا با حذف موتور مرکزی و گیربکس، فضای بیشتری برای باتری بزرگتر آزاد میکند و درعینحال قدرت مستقیم را به هر دو چرخ منتقل میکند. این پیکربندی، کشش، واکنش و کنترل را بهبود میبخشد و نشانگر بازنگری این برند در طراحی سیستم انتقال قدرت الکتریکی است.
با پیروی از رویکرد دقت طراحی ذاتی هوندا، هر شکل و سطحی در Outlier هدف مشخصی را دنبال میکند. فریم از فلزات و پلاستیکهای سبکوزن تشکیل شده است، درحالیکه بخش مشکی مرکزی باتری اصلی را در خود جای داده است. سایر اجزا بهطور مرتب از هم جدا شدهاند تا ساختار شفاف شود و به موتورسوار اجازه دهد جریان انرژی و عملکرد را در هر لحظه تماشا کند.
هوندا Outlier بهجای آینههای سنتی از دوربینهایی مجهز است که به یک صفحه نمایش TFT عریض متصل میشوند. نمایشگر بالایی دادههای استاندارد سواری را نشان میدهد، درحالیکه صفحه نمایش پایینی، تعادل گشتاور، قدرت موتور و حالتهای سواری را ردیابی میکند. موتورسوار میتواند در حین حرکت حالت سواری را تغییر دهد و نحوه تنظیم قدرت موتورها بین جلو و عقب را تماشا کند.
اگرچه هوندا برنامه تولید این موتورسیکلت را اعلام نکرده است، اما کانسپت EV Outlier بهعنوان پیشنمایشی از جاهطلبیهای الکتریکی این شرکت عمل میکند. این کانسپت، دنبالهرو کانسپتهای قبلی EV Fun و EV Urban از سال ۲۰۲۴ است که هر دو بر اساس فلسفه مشابهی توسعه یافتهاند. ظاهر جسورانه و مهندسی نوآورانه Outlier، تلاش هوندا برای بازتعریف موتورسیکلتهای الکتریکی را نشان میدهد.
۵۸۵۸

