اردبیل

فارس من| سوژه‌‌ای که به ایده خوب برای مسؤولان تبدیل شد؛ ایجاد بازارچه فروش محصولات کشاورزی درکارگروه کشاورزی مطرح می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، نبود کارخانه بسته‌بندی میوه خشک در شهرستان خلخال دلیلی برای فروش محصولات کشاورزی به صورت فله‌ای شده و همین امر منجر به  نارضایتی کشاورزان و ثبت سوژه با عنوان «ضرورت ایجاد بازارچه در مسیر خلخال به سرچم» در سامانه یولن من شد.

باغداران و کشاورزان شهرستان خلخال در خصوص ضرورت ایجاد این بازارچه، نبود امکانات بسته‌بندی و هم‌چنین بالا بودن هزینه انتقال محصولات به بازارهای مرکز استان  را اصلی‌ترین مشکل می‌دانند.

راه‌اندازی بازارچه‌ نیازمند برنامه‌ریزی از سوی جهاد کشاورزی است

مصطفی لطیفی، رئیس اداره صمت شهرستان خلخال در پاسخ به این سوژه یولن من اظهار کرد: راه‌اندازی این بازارچه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان خلخال و کوثر است.

وی با اشاره به زمان فروش محصولات کشاورزی از اواسط بهار تا اواخر مهر ماه گفت: فروش محصولات کشاورزی منطقه به لحاظ نبود کارخانه فرآوری و بسته‌بندی به صورت فله‌ای انجام می‌شود.

رئیس اداره صمت شهرستان خلخال با بیان اینکه همین امر منجر شده تا سود چندانی عاید کشاورزان منطقه نشود، اضافه کرد: جهاد کشاورزی باید با تملک زمین برای استقرار کشاورزان در مسیر خلخال به سرچم دست کشاورزان را بگیرد.

ایجاد بازارچه می‌تواند در حمایت از کشاورزان و باغداران موثر باشد

محمد شادخاطر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خلخال نیز با بیان اینکه ایجاد بازارچه در مسیرهای فوق می‌تواند در حمایت از کشاورزان و باغداران موثر باشد، گفت: طرح راه‌اندازی بازارچه‌های تجمیعی در مسیرهای ارتباطی به عنوان یک طرح برای حمایت از باغداران، کشاورزان به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.

وی  افزود: این طرح تجمیعی می‌تواند علاوه بر ایجاد نظم و انضباط در مسیرها، زیبایی مسیر منجر به ماندگاری مسافران و رغبت مسافران برای خرید کالاهای کشاورزی منطقه تاثیرگذار باشد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: حتما این طرح به مسؤولان بالادستی و ارگان‌های ذی‌ربط در کارگروه کشاورزی شهرستان پیشنهاد و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا