به گزارش خبرگزارییولن، علیاصغر عباسی، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران به تشریح ابعاد مدیریتی، فنی و صنفی عملیات تأمین سوخت در روزهای بحرانی پرداخت و گفت: در روزهای بحرانی، بیش از ۶۰۰ جایگاه عرضه سیانجی در سراسر کشور بدون دستور رسمی و بهصورت داوطلبانه اقدام به عرضه رایگان گاز طبیعی کردند که این حرکت انسانی نمونهای بارز از همدلی صنفی و روحیه مسئولیتپذیری فعالان صنعت جایگاهداری بود.
خبرگزاری صداوسیما نوشت: وی با بیان اینکه این پویش صنفی شکلگرفته سبب افزایش قابلتوجه عرضه روزانه گاز طبیعی تا سقف ۲ میلیون مترمکعب شد، افزود: متوسط عرضه سیانجی در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۹ میلیون مترمکعب بود و این عدد در اردیبهشت به حدود ۱۷ میلیون مترمکعب کاهش یافته بود که آمار دقیق این همکاری در آمار تیر بهوضوح قابل مشاهده است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران به عرضه بیوقفه و ثبت رکورد تاریخی در حجم توزیع فرآورده در دوران جنگ ۱۲ روزه اشاره و اظهار کرد: در روز نخست بحران، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران موفق شد بیش از ۲۰۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی به جایگاهها ارسال کند که حدود ۱۹۵ میلیون لیتر از این مقدار از طریق نازلها عرضه شد که از نظر حجم، رکوردی تاریخی بهشمار میرود.
عباسی با اشاره به تابآوری عملیاتی در برابر حملات رژیم صهیونیستی به انبارهای نفت شهران و ری بیان کرد: با وجود حمله به انبارهای نفت ری و شهران و بروز حادثه، عملیات بارگیری فرآوردهها در سوی دیگر انبارها بدون وقفه ادامه یافت و این سطح از آمادگی نتیجه سالها تجربه، آموزشهای ایمنی و برنامهریزی دقیق نیروهای عملیاتی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی است.
وی همچنین به نقش مؤثر جایگاههای سیار سوخت در مدیریت بحران جنگ ۱۲ روزه اشاره کرد و افزود: در تهران و کلانشهرهای پرتردد، حدود ۴۲ دستگاه جایگاهدار سیار مستقر و موفق شدند بخشی از تقاضای فوری سوخت را پاسخ دهند، همچنین در محورهای پرترافیک شمال کشور نیز این جایگاهها در خدمت مردم قرار گرفتند و عملکرد موفق این ساختار سبب شد در قانون بودجه، امکان صدور مجوز توسعه جایگاههای سیار از سوی بخش خصوصی پیشبینی شود.
۲۲۳۲۲۵