سمنان

سعیدی: غربی‌ها با زور دنبال پیگیری اهداف خود در غرب آسیا هستند

سعیدی: غربی‌ها با زور دنبال پیگیری اهداف خود در غرب آسیا هستند

به گزارش یولن از سمنان، حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ظهر امروز در سخنرانی خود در آیین پایانی راهپیمایی روز قدس در مصلای سمنان با اشاره به اهمیت روز قدس نزد امام راحل اظهار کرد: امام خمینی (ره)، روز قدس را برای دفاع از مظلومان و ستمدیدگان عالم به یادگار گذاشتند و این روز، دیگر مختص مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیست و شاهد برگزاری راهپیمایی‌های روز قدس در سایر نقاط جهان هم هستیم.

وی گفت: دولت‌های غربی روزگاری می‌خواستند «امپراتوری از نیل تا فرات» را راه بیندازند تا اهداف استکباری و استعماری خود را تحت لوای آن پیگیری کنند؛ اما امروز شاهد آن هستیم که هیچ یک از این اهداف محقق نشده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: تسلط بر منابع انرژی خاورمیانه از مهم‌ترین اهداف دولت‌های غربی به‌ویژه انگلیس و فرانسه بوده و آنها برای رسیدن به این هدف تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.

سعیدی بیان کرد: جلوگیری از وحدت آسیا با آفریقا دیگر هدفی بوده که جهان غرب همواره دنبال کرده است. آنها کوشیده‌اند تا با شکل‌دهی دولت‌های ضد دینی و نژادپرست در منطقه غرب آسیا، اهداف خود را در این بخش محقق سازند.

وی بیان کرد: ایجاد پایگاهی برای جلوگیری از نفوذ شوروی سابق و چین در جهان نیز از دیگر برنامه‌هایی بوده که همواره از سوی قدرت‌های جهانی پیگیری شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: غربی‌ها برای رسیدن به این هدف، سناریوهای مختلفی را دنبال کرده‌اند و مهم‌ترین برنامه راهبردی آنها برای نیل به این اهداف، ایجاد و تقویت رژیم صهیونیستی بوده است.

سعیدی بیان کرد: غربی‌ها به گفته خودشان، دنبال انتخاب گزینه‌ای به‌عنوان «ژاندارم منطقه» می‌گشتند و درنهایت روی یهودیان سرمایه‌گذاری و آنها را مجتمع و ساماندهی کردند تا اهدافشان را محقق سازند.

وی بیان کرد: قوم یهود که دچار آوارگی، نژادپرستی و تحرکات ضداسلامی شده بود، بهترین گزینه‌ای بود که می‌توانست اهداف غربی‌ها را محقق سازد و از این‌رو، تمرکز روی آنها قرار گرفت تا با ایجاد رژیمی، این برنامه‌ها را به مرحله عمل برسانند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: با تلاش‌های این کشورها، شاهد بودیم که تجهیزات نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشته شد تا با توسل به زور و تجاوز، بتوانند بر مردم فلسطین غلبه و اهداف خود را محقق کنند.

سعیدی با اشاره به کشتار بی‌رحمانه هزاران فلسطینی در پی تجاوز رژیم خونخوار صهیونیستی، عنوان کرد:‌ آمریکا بهترین برنامه برای تسلط بر غرب آسیا را همواره حمایت از این رژیم منحوس دانسته و از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها دریغ نکرده است.

وی تصریح کرد: امروز اگر ملت ایران و همه مردم آزادی‌خواه جهان از فلسطین مظلوم حمایت می‌کنند، برای این است که می‌دانند غربی‌ها چه اهدافی در سر خود می‌پرورانند و چرا تلاش دارند تا بر منطقه غرب آسیا متمرکز شوند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ابراز کرد: ما بنا به وظایف شیعی، انقلابی و اسلامی خود، وظیفه داریم تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم و ملت ایران نشان داده‌اند که در این راه همواره ثابت‌قدم بوده‌اند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا