سمنان

واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن در سمنان آغاز شد

واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن در سمنان آغاز شد

به گزارش یولن از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در آیین آغاز واگذاری اراضی مسکونی به اقشار ویژه و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرک ۱۲.۶ هکتاری شهرک روزیه سمنان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی جهش مسکن و در حوزه تحت اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، تاکنون ۱۷ هزار و ۷۷۶ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد، سه هزار و ۵۰۰ نفر وجوه مربوطه را واریز کرده‌اند و در برنامه امروز برای یک هزار و ۴۰۰ واحد تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: عملیات آماده‌سازی زمین در این سایت از مدتی قبل آغاز شد و از امروز، اقدامات مرتبط با واگذاری اراضی به متقاضیان به انجام خواهد رسید.

حمیدی اضافه کرد: از واحدهای پیش‌بینی‌شده در این سایت، ۱۰۰ واحد به بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۸۵۰ واحد نیز به متقاضیان عادی واگذار خواهد شد.‌

وی تصریح کرد: به‌منظور تأمین زمین موردنیاز برای اجرای طرح جهش ملی مسکن به‌صورت هم‌زمان اقداماتی در شمال و جنوب شهر سمنان به انجام رسیده و مقرر شده است تا زمینی با مساحت ۸۵ هکتار و همچنین زمینی دیگر به مساحت ۲۳ هکتار در همجواری دانشگاه پیام نور اختصاص یابد که بدین ترتیب تا چهار سال آینده مشکل زمین برای متقاضیان نخواهیم داشت.‌

واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن در سمنان آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: تاکنون ۷۷۰ نفر از واجدین شرایط دریافت زمین در شهرستان دامغان وجه لازم را واریز کرده‌اند و اقدامات مرتبط با تأمین دو قطعه زمین با متراژ ۵۰ و ۷۰ هکتار در این شهرستان در مراحل پایانی است.

حمیدی بیان کرد: در اجرای طرح جهش تولید مسکن، تلاش شده است تا تنوع در نوع واگذاری‌ها نیز به انجام رسیده و واحدهای مربوطه در بلوک‌های سه، چهار و پنج طبقه طراحی و اجرا خواهد شد.

وی گفت: با عنایت به آن که شهر سمنان از سه جهت با محدودیت الحاق مواجه بوده، رایزنی‌های لازم به‌منظور الحاق اراضی در درون شهر همچون باغات خشک‌شده در محدوده واحدهای مسکونی و … به انجام رسیده است.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: از شهرداری سمنان به‌منظور آماده‌سازی و تسطیح این سایت قدردانی می‌شود.

حمیدی بیان کرد: استان سمنان در بحث تأمین زمین و ساماندهی متقاضیان مسکن ملی، عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است.‌

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا