علمی و فناوری

این هکر ۳۱ ساله روسی، مدیر بدنام‌ترین گروه باج‌افزار تاریخ است / عکس

این هکر ۳۱ ساله روسی، مدیر بدنام‌ترین گروه باج‌افزار تاریخ است / عکس

به گزارش خبرگزاری یولن و به نقل از دیجیاتو، سرانجام هویت مدیر یکی از بدنام‌ترین گروه‌های باج‌افزاری تاریخ، یعنی LockBit شناسایی شد. پلیس‌ آمریکا و بریتانیا اعلام کردند که «دیمیتری یوریویچ خروشف»، ۳۱ ساله، تبعه روسیه، با نام مستعار LockBitSupp، مدیر گروه باج‌افزاری LockBit است. وزارت امور خارجه آمریکا ۱۰ میلیون دلار جایزه برای دستگیری خروشف تعیین کرده است.

براساس گزارش CNBC، گروه Lockbit در برخی مواقع پرکارترین گروه باج‌افزار جهان بوده که بیش از ۲۰۰۰ قربانی را هدف قرار داده و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را به‌سرقت برده است. قربانیان شامل افراد عادی، مشاغل کوچک، شرکت‌های چند ملیتی، بیمارستان‌ها، مدارس، سازمان‌های غیرانتفاعی، زیرساخت‌های حیاتی، سازمان‌های دولتی و مجریان قانون بودند.

در این صورت می‌توانند ۱۰میلیوندلار جایزه بگیرید!

شناسایی مدیر پرکارترین گروه باج‌افزار جهان

براساس داده‌های موجود، این گروه همچنین بیش از ۱۰۰ بیمارستان و شرکت‌های مراقبت‌ بهداشتی ازجمله یک بیمارستان کودکان را هدف قرار داده است. در مورد بیمارستان کودکان، LockBit گفت که این حمله یک اشتباه از سوی شریک آن بوده و رمز موردنظر برای بازکردن قفل فایل‌ها را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، به گفته مقامات این گفته‌ها دروغ بود و رمزها به‌درستی کار نکردند.

اکنون دادستان‌های فدرال آمریکا اعلام کردند که دیمیتری یوریویچ خروشف به اتهام ایجاد، توسعه و مدیریت گروه باج‌افزار LockBit متهم شده است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری خروشف شود، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. وزارت خزانه‌داری همچنین تحریم‌هایی را علیه خروشف اعمال و تمام دارایی‌های او در ایالات‌متحده را مسدود کرده است.

گروه LockBit از سال ۲۰۲۰ فعال بوده و به گفته آژانس امنیت سایبری ایالات‌متحده (CISA) باج‌افزار این گروه در سال ۲۰۲۲ بیشترین فعالیت را داشته است. یوروپل که در عملیات اخیر مشارکت داشت، در بیانیه‌ای گفت که مقامات اکنون بیش از ۲۵۰۰ کلید رمزگشایی دارند که می‌تواند به قربانیان کمک کند تا قفل داده‌هایی را که قبلاً توسط این گروه رمزگذاری شده بودند، باز کنند.

خروشف که با نام‌های LockBitSupp ،LockBit و Putinkrab نیز شناخته می‌شود، در یک کیفرخواست ۲۶ موردی در دادگاه ایالات‌متحده متهم شد که براساس آن شخصاً حداقل ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه از قربانیان به‌دست آورده است.

۲۲۷۳۲۳

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا