سیاسی

سخنگوی شورای نگهبان: صندوق‌های اخذ رأی آفلاین هستند /از صبح تاکنون تخلفی جدی گزارش نشده است

سخنگوی شورای نگهبان: صندوق‌های اخذ رأی آفلاین هستند /از صبح تاکنون تخلفی جدی گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری یولن، هادی طحان‌ نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان شامگاه جمعه – ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ – در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی به ارائه توضیحاتی درباره فرآیند شمارش آرا پرداخت و اظهار کرد: طبیعتاً بعد از اتمام رای گیری موضوع آغاز شمارش آرا را خواهیم داشت. در حوزه‌هایی که به‌صورت دستی انتخابات برگزار شد، روال به‌صورت سابق برگزار می‌شود و نسبت به حوزه‌هایی که انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود، باز هم بعد از اتمام رای گیری آغاز این فرآیند را خواهیم داشت.

به روایت ایسنا، وی افزود: سیستم احراز هویت به‌صورت برخط متصل است، ولی صندوق اخذ رای بر اساس هماهنگی‌هایی که شده به‌صورت آفلاین است و بعد از اتمام رای گیری شمارش آرا را خواهیم داشت و لذا هیچ کسی پیش از اتمام رای گیری اطلاع ندارد که در صندوق آفلاین چه می‌گذرد. این اطمینان را به مردم شریف می‌دهم که مثل شیوه دستی، بعداز اتمام رای گیری آغاز فرآیند شمارش آرا را داریم و الان کسی اطلاعی از آنچه در صندوق رای هست ندارد. بعد از شمارش آرا، مجری انتخابات یعنی وزارت کشور نتایج را مثل ادوار گذشته اعلام خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه از صبح تاکنون تخلفی جدی گزارش نشده است، گفت: قانون یک مدت یک هفته‌ای را برای مردم عزیز و داوطلبان پیش‌بینی کرده که چنانچه شکایاتی دارند و اسناد و مدارکی دارند،به شورای نگهبان منتقل کنند؛ داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه داوطلب و عموم مردم نیز از طریق سامانه مردم ناظر می‌توانند موارد را به ما منعکس کنند. بعداز اتمام این مهلت بررسی‌های لازم را انجام خواهید داد و با لحاظ این بررسی‌ها، صحن انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه اعلام خواهیم کرد و ان‌شاءالله در اوایل خرداد این اعلام انجام می‌شود.

طحان نظیف همچنین عنوان کرد: از مردم تشکر می‌کنم که زمان سنجی دارند و انتخاب خود را پای صندوق‌های اخذ رای انجام می‌دهند و از انتخاب و تعیین سرنوشت خود استفاده می‌کنند؛ مردم امروز کار ناتمام مرحله قبل را امروز مردم عزیزمان به اتمام می‌رسانند و تا زمانی که اعلام می‌شود، فرصت هست و عوامل اجرایی و نظارتی هم موظفند آرای تک تک افراد را اخذ کنند.

وی در پایان تاکید کرد: شورای نگهبان و سامانه‌هایی که معرفی کردیم در خدمت مردم هستیم تا اگر نکاتی دارند به این سامانه‌ها اعلام کنند و این اطمینان را به مردم خواهیم داد که از آرای آنان مراقبت کنیم و نتیجه را بر اساس آنچه مورد نظر و اراده و همت مردم است پاسداری کنیم.

۲۷۲۱۱

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا