اقتصادی

مهرماه پرفشار برای طلا خاتمه یافت/ نوسان سکه در آغاز پاییز چقدر بود؟

مهرماه پرفشار برای طلا خاتمه یافت/ نوسان سکه در آغاز پاییز چقدر بود؟

به گزارش خبر آنلاین بدون تردید مهرماه امسال، ماهی پر از نوسان خصوصا برای بازار طلا بود. هنگامی که شهریور پایان می‌یافت و همزمان با آن پاییز جای تابستان را می‌گرفت، هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ۴۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان بود. نرخی که گرچه امروز دیگر نرخی بسیار ارزان به حساب می‌آید، همان موقع هم نسبت به یک سال پیش از آن افزایشی حدود ۱۸ میلیون تومانی را نشان می‌داد. خطر جنگ و گسترش آن به کشورهای دیگر مزید بر علت شده تا آرامش در بازار جهانی طلا کمرنگ شود. 

بیشتر بخوانید:

اعلام عامل رکورد شکنی قیمت طلا / قیمت ارز در بودجه سال آینده چقدر است؟

ببینید | ادعای جنجالی فرشاد مومنی و هشدار به پزشکیان: برخی مقامات اقتصادی به دنبال افزایش نرخ بنزین هستند

هزینه واقعی تولید بنزین اعلام شد/ قلی‌زاده: «معادله احمدی‌نژاد» گریبان ایران را رها نکرده است

از همان اول مهر نرخ سکه تمام بهار آزادی شروع به افزایش کرد به نحوی که در یک مهر ماه با افزایش بیش از ۳۰۰ هزار تومانی هر سکه تمام بهار آزادی طرح امامی، نرخ آن به ۴۴ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان رسید.

مهرماه پرفشار برای طلا خاتمه یافت/ نوسان سکه در آغاز پاییز چقدر بود؟

این روند فزاینده تا پایان هفته اول مهرماه ادامه یافت، جایی که هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با قیمت ۴۷ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان میان خریداران و فروشندگان دست به دست می‌شد.

در سه روز بعدی روند فزاینده قیمتی تا حدی تعدیل شد ولی در روز ۱۱ مهر هر سکه تمام بهار آزادی وارد کانال ۴۸ میلیون تومانی شد و بررای سه روز هم در این کانال قرار گرفت.

در روز ۱‍۶ مهر ماه هر سکه تمام بهار آزادی با نرخ ۴۹ میلیون و ۶۰ هزار تومانی در بازار عرضه شد. هر چند در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر ماه قیمت سکه طرح امامی به کانال ۴۸ میلیون تومانی وارد شد ولی دوباره در روز ۱۹ مهر وارد کانال ۴۹ میلیونی شد. در روز ۲۱ مهر قیمت آنقدر تعدیل شد که نرخ هر سکه به ۴۸ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان کاهش یافت ولی پس از آن هر روز بر نرخ آن افزوده شده چنان که در ۲۵ مهرماه هر سکه تمام بهار آزادی با گذر از کانال ۵۰ میلیون تومانی، به قیمت ۵۱ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان به فروش رسید.

در روز ۲۶ مهرماه همچنان روند فزاینده قیمتی ادامه داشت تا آنجا که هر سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۵۱ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان ارزش گذاری شد. در روز ۲۸ مهر ماه قیمتها با عبور از کانال ۵۲ میلیون تومانی وارد کانال ۵۳ میلیون تومانی شد.

در آخرین روز مهرماه در حالی در پایان روز قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید حدود ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در بالاترین قیمتی که در این روز به ثبت رسید نرخ هر سکه به ۵۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان هم افزایش یافت. قیمتی که بالاترین نرخ تاریخی سکه طرح امامی بوده است.

به این ترتیب می‌توانیم بگوییم کف قیمتی سکه در مهرماه ۴۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان بود و بیشینه قیمت ثبت شده ماه نخست پاییز هم ۵۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان بوده است. این امر از نوسان ۱۲ میلیونی سکه در این دوره خبر می‌دهد.

در مهرماه البته قیمت جهانی اونس طلا هم افزایش یافت . به نحوی که در آغاز مهر ماه هر اونس طلا دو هزار و ۶۲۲ دلار بود ولی در پایان مهر ماه ارزش هر اونس آن به دو هزار و ۷۲۰ دلار رسید.

۲۲۳۲۲۹

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا