سلامت

سخنگوی سازمان انتقال خون: ۴ طرح در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

سخنگوی سازمان انتقال خون: ۴ طرح در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

دکتر عباس صداقت در گفت و گو با خبرنگار یولن افزود: تاکید مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور براین است که طرح هایی از انتقال خون می بایست افتتاح شود که بلافاصله بعد از افتتاح مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین منابع انسانی و تجهیزات این نوع طرح ها تکمیل و سپس به مرحله افتتاح رسیده است.

وی ادامه داد: در گرامیداشت هفته دولت امسال مرکز اهدای خون شهرستان لامرد استان فارس که بیش از ۴۰۰ کیلومتربا مرکز این استان فاصله دارد با مشارکت خیران و همکاری ستاد مرکزی سازمان انتقال خون با اعتبار۴۰میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

سه مولفه ای که انتقال خون برآن تاکید دارد

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون همواره بر سه مولفه در فعالیت های خود تاکید دارد، یکی از این سه مولفه بحث عدالت محوری و عدالت ورزی است که براین اساس خدمات سلامت می بایست در دسترس همه آحاد جامعه قرار بگیرد و در هر شهرستان  که ارایه خدمات انتقال خون توجیه داشته باشد زمینه فعالیت آن فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: مولفه بعدی موضوع مشارکت است و سازمان انتقال خون یک سازمان مردمی است و اهدای خون هم یک اقدام اجتماعی است و نشان از فعالیت های اجتماعی و مشارکت مردمی را دارد.

صداقت تاکید کرد: بر روی خون های اهدایی هزار و ۵۰۰ فرآیند انجام می شود تا سه فرآورده از آن به دست آید و به مصرف بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن برسد.

وی در ادامه بیان مولفه سوم، تصریح کرد: مولفه سوم شامل حرکت جهادی است به عنوان مثال در افتتاح مرکز اهدای خون شهرستان لامرد استان فارس ساختمان این مرکز ۱۳سال بود که توسط خیرین ساخته شده بود و ظرف دو ماه توسط سازمان انتقال خون تجهیز و به بهره برداری رسید.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: یکی دیگر از طرح های افتتاحی سازمان انتقال خون در هفته دولت افتتاح و بهره برداری از  مرکز اهدای خون شهرستان مهریز در استان یزد است که در ۸۰۰متر زمین و در ۲۰۰متر مربع زیربنا با مشارکت خیرین و با اعتبار ۶۰میلیارد ریال ساخته و مورد بهره برداری و در اختیار مردم این منطقه قرار گرفت.

چهار طرح امروز در استان لرستان افتتاح خواهد شد

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: امروز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور مدیر عامل سازمان انتقال خون چهار طرح استان لرستان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یکی از این مراکز، مرکز اهدای خون شهید شکارچی است که درشهرستان پلدختر است و دیگری مرکز اهدی خون ولایت و دیگری مرکز اهدای خون شهدای محبین درشهرستان کوهدشت است و  همچنین یک سردخانه پلاسما نیز امروز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در استان لرستان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا