اقتصادی

پیش‌بینی جدید یک نماینده درباره نرخ ارز در بازار/ قیمت دلار این‌گونه ۱۳ هزار تومان ریخت

پیش‌بینی جدید یک نماینده درباره نرخ ارز در بازار/ قیمت دلار این‌گونه ۱۳ هزار تومان ریخت

به گزارش خبرگزاری یولن، غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر در مجلس درباره وضیعت بازار ارز گفت: اخلالگران بازار ارز سعی داشتند تا به بهانه حمله موشکی ایران به اسرائیل و با فضاسازی‌ها و جوسازی‌های روانی بازار ارز را مانند سال‌های گذشته دچار تلاطم‌های شدید کنند؛ اما موفق نشدند و ناکام ماندند.

وی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: واقعیت این است که مقاومت بازار ارز در برابر این جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها نشان داد که این بازار با مدیریت بانک مرکزی به آن درجه از ثبات رسیده که این نوسانات نمی‌تواند تلاطم شدید و پایداری را در بازار ارز ما ایجاد کند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس اظهار کرد: تکرار این اقدامات و مقاومت چند باره بازار ارز در برابر جوسازی‌ها نشان داد که ثبات بازار ارز ما یک موضوع اتفاقی نیست و این بازار با تدابیر و سیاست های بانک مرکزی و دولت به ثبات خوبی در برابر فشارها و نوسانات و جوسازی‌های روانی رسیده است.

شریعتی تاکید کرد: اگرچه ممکن است با بحران‌های غیراقتصادی و سیاسی؛ چند روزی قیمت ارز افزایش یابد اما اولاً این افزایش قیمت نسبت به تلاطم‌های سال‌های قبل اندک است و دوم اینکه پس از چند روز سیر نزولی قیمت آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد اخیر که عملیات موشکی تنبیهی ایران به سرزمین‌های اشغالی را شاهد بودیم؛ در روزهای اول دلار به ۶۹ هزار تومان هم رسید اما اکنون دلار به پله ۵۶ هزار تومان برگشته است.

نماینده مردم بهشهر با اشاره به افزایش دسترسی‌های ارزی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند مطلوب ما بیشتر از این است که با تلاش‌هایی که بانک مرکزی تاکنون داشته‌ و پس از این خواهد داشت قیمت ارز بیش از این هم کاهش پیدا خواهد کرد و بازار تحت کنترل خواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا