خراسان رضوی

بهره‌برداری از بیمارستان ٢٧٢ تختخوابی تربت حیدریه با حضور وزیر بهداشت

به گزارش یولن از تربت حیدریه، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین سفر خود به خراسان رضوی، صبح امروز  بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی آموزشی درمانی امام حسین(ع) تربت حیدریه را افتتاح  کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهارکرد: بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی آموزشی درمانی امام حسین(ع) تربت‌حیدریه که در کیلومتر ۵ محور تربت حیدریه به مشهد واقع شده، در زمینی به مساحت ۶۰هزار و ۵۸۵ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، تکمیل، تجهیز و احداث شده است.

حسین ابراهیمی‌پور گفت: این بیمارستان شامل ۶ طبقه، ۱۴ بخش و بیش از ۱۰ واحد پشتیبان است که با بهره‌برداری از آن، خدمات درمانی به جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در منطقه جنوب خراسان رضوی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد:کلنگ‌زنی بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین(ع) تربت‌حیدریه در سال ۱۳۸۸ انجام و عملیات ساختمانی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شده بود که در بیست‌ونهمین روز از مهرماه ۱۴۰۰ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

ابراهیمی‌پور تاکید کرد: در ابتدای شهریورماه امسال به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونای این منطقه ۷۰ تخت از این بیمارستان نوساز که هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تاکید کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های داخلی، آی‌سی‌یو، زنان و زایمان، جراحی، اطفال، دیالیز، بیوشیمی، پاتولوژی، بخش مراقبت‌های ویژه، انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی و هشت اتاق عمل طراحی شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا