خراسان رضوی

جبران خسارت سیل‌زدگان اولویت اصلی مسئولان است

جبران خسارت سیل‌زدگان اولویت اصلی مسئولان است

به گزارش یولن از خراسان، محمد مخبر در ادامه بازدید از مناطق سیل‌زده شهر مشهد و در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، فرماندار و شهردار مشهد و مسئولان محلی برگزار شد،‌ با تسلیت به خانواده‌های داغدار و آسیب دیده از سیل، از تلاش‌های نیروهای میدانی و جهادی و همچنین نهادهای عمومی و انقلابی تقدیر کرد.

وی افزود: جبران خسارات وارده به مردم و همچنین امدادرسانی به سیل زدگان اولویت اصلی مسئولان استانی و وزارتخانه‌ها است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جبران خسارات وارده به لوازم خانگی و اثاثیه منازل سیل‌زدگان استان خراسان رضوی توسط دولت، نهادهای عمومی و انقلابی از جمله آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان، تأکید کرد: بازگشت مردم به روال عادی زندگی از مهمترین وظایف مسئولان استانی است که باید ظرف چند روز آینده نیازهای اساسی مردم با هماهنگی بین دستگاه‌ها هر چه سریعتر فراهم شود.

وی ادامه داد: اعتبارات لازم برای منازل آسیب دیده از سیل اخیر دیده شده است و مبالغ مورد نیاز و در نظر گرفته شده به خانوارهایی که منازل آنان قابل سکونت نیست در قالب رهن داده شود و همچنین امکانات لازم برای جابجایی و اسکان مستأجران در اختیار آنان قرار گیرد و ظرف دو هفته آینده تمامی هموطنان آسیب دیده ناشی از سیل اخیر اسکان داده خواهند شد.

مخبر با تأکید بر جبران خسارات وسایل نقلیه مردم و اصناف دستور داد: در اسرع وقت اعتباری برای جبران خسارت این بخش از آسیب دیدگان سیل از بودجه استانی اختصاص یابد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به قطعی ارتباط راه‌های برخی مناطق استان خراسان رضوی تاکیدکرد: استانداری و به ویژه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن موظف هستند تا پس از جمع بندی خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های استان در این سیل گزارش‌ها را به دولت اعلام کنند تا در سطح ملی و هیات دولت تصمیمات مورد نیاز اتخاذ شود.

همچنین در این جلسه مسئولان استانی ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در حوزه وصل مجدد آب، برق و گاز شهری، ترمیم مسیرهای آسیب دیده و پاکسازی معابر و خانه‌ها از گل و لای و آثار سیل؛ از اتصال راه‌های مواصلاتی این استان به ویژه جاده درگز- رودآب و سبزه طبق گزارشات رسیده تا پایان امشب خبر دادند.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا