سمنان

۱۲۶ هکتار از اراضی ملی استان سمنان رفع تصرف شد

۱۲۶ هکتار از اراضی ملی استان سمنان رفع تصرف شد

به گزارش یولن از سمنان،‌ علیرضا ابوطالبی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آمار ۹ ماهه در این حوزه طی سال جاری اظهار کرد: ۸۴ فقره قلع و قمع و رفع تصرف به مساحت بیش از ۱۲۶ هکتار اراضی ملی در استان انجام شده است.

وی افزود: در ۹ ماه امسال هشت فقره به مساحت ۹ هکتار اطفای حریق توسط همکاران یگان حفاظت انجام شده است که با اقدامات پیشگیرانه بسیار خوب در سطح استان سمنان نزدیک به ۹۲ درصد کاهش حریق داشتیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این‌که در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آتش‌سوزی‌ها در استان ازلحاظ تعداد هم بسیار کاهش داشت؛ به‌طوری‌که امسال ازنظر تعداد وقوع حریق با اقدامات مؤثر و تلاش شبانه‌روزی با کاهش ۷۵ درصدی مواجه بودیم.

ابوطالبی تأکید کرد: حضور به‌موقع تیم واکنش سریع، قرقبانان، عوامل اطفای حریق، گشت‌های یگان حفاظت و همچنین همکاری اهالی محل و اعضای شورای اسلامی و دهیاران، همیاران طبیعت و اقدامات پیشگیرانه بسیار خوب و مؤثر از دلایل اصلی کاهش آمار وسعت و تعداد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان است.

وی گفت: یکی از اقدامات و مأموریت‌های اولویت‌دار یگان حفاظت منابع طبیعی به غیر از مقابله جدی با تخریب و تصرفات غیرمجاز در اراضی ملی و همچنین پیشگیری از حریق در سال جاری موضوع پیشگیری و مقابله قاطع نسبت به قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی به‌ویژه چوب درختچه تاغ بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در امر پیشگیری از قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی صورت گرفته است و در این خصوص دستگیری و کشفیات خوبی طی این ۹ ماه با همکاری نیروی انتظامی و مقامات قضایی انجام شد.

ابوطالبی افزود: همچنین در راستای سایر مأموریت‌های ذاتی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به‌منظور صیانت و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی ازجمله پایش مراتع، کنترل چرای دام و … اقدامات بسیار خوبی در استان سمنان صورت گرفته است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا