البرز

امام جمعه فردیس: تقویت آموزش و پرورش به کاهش بزهکاری کمک می‌کند

امام جمعه فردیس: تقویت آموزش و پرورش به کاهش بزهکاری کمک می‌کند

به گزارش یولن از کرج، حجت السلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس،پیش از ظهر امروز، در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس با اشاره به مشکلات کمبود سرانه آموزشی در شهرستان، توسعه فضای آموزشی را ضروری دانست و گفت: آموزش و پرورش پایه همه مفاهیم است و همه دستگاه‌ها باید برای تقویت آموزش و پرورش کمک‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش حضوری در جهت غنی سازی فرآیند علمی و آموزشی دانش آموزان، گفت: آموزش مجازی یک فرصتی است که به ناچار از آن استفاده می‌کنیم و نباید این فرصت را از دست بدهیم. اما آموزش مجازی مکمل آموزش حضوری بوده و اصل بر آموزش حضوری است و آموزش و پرورش باید به منظور تقویت مبانی علمی_تربیتی شرایط لازم برای آموزش حضوری را فراهم و به سمت آموزش حضوری فراهم کند.‌

امام جمعه فردیس بر اهمیت مبانی تربیتی و اخلاقی، فعال کردن انجمن اولیا و مربیان در مدارس را ضروری دانست و افزود: مسائل تربیتی در آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد و در این زمینه آموزش و پرورش با حوزه های علمیه خواهران و برادران و روحانیون مساجد برای بیان احکام تربیتی و اخلاق اسلامی استفاده کند. در این زمینه آماده کمک و همکاری با آموزش و پرورش هستیم.‌

وی هم افزایی و کمک همه جانبه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه شوراها و شهرداری ها به آموزش و پرورش را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک پایگاه قوی برای آموزش و نهادینه کردن مسائل فرهنگی و اجتماعی است و همه ادارات و نهادها باید تعامل و همکاری لازم با آموزش و پرورش را داشته باشند. اگر به آموزش و پرورش اهمیت داده شود و در این حوزه سرمایه گذاری شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و حتی بزه‌ها کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تاثیر آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی، گفت: موضوع حجاب و برخورد با بزهکار نباید از نیروی انتظامی شروع شود، این موضوع باید از طریق آموزش‌های فرهنگی و با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش پیگیری شود. آموزش و پرورش یک پایگاه قوی تربیتی است باید تمام ظرفیت‌ها برای تقویت این پایگاه به کار گرفته شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترغیب افراد به تفکر و اندیشیدن، اضافه کرد: در سبستم آموزشی به حفظ مفاهیم پرداخته می شود که این پیش برنده نیست. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس تاکیدات رهبری تربیت افراد خلاق است‌. تربیت افراد یعنی شکوفا کردن استعدادها و آموزش و پرورش باید در جهت شکوفایی استعدادها گام بردارد.

امام جمعه فردیس با اشاره به مشکلات خانواده ها در خصوص ارتباط با فرزندان به ویژه در ایام کرونا، گفت: آموزش آداب معاشرت با خانواده، جامعه و غیره در آموزش و پرورش باید مدنظر قرار گیرد و حقوق متعلم و معلم باید رعایت شود.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا