پاسخ چین به هامر آمریکایی با پیکاپ عظیم ۷۰ هزار دلاری! / عکس

پاسخ چین به هامر آمریکایی با پیکاپ عظیم ۷۰ هزار دلاری! / عکس
به گزارش یولن، قیمت دانگفنگ واریور MS۶۰۰ است، رقیب چینی هامر از ۷۰,۸۰۰ دلار شروع میشود و با آپشنها به بیش از ۹۳ هزار دلار میرسد؛ درست مانند یک وانت گرانقیمت آمریکایی. برخلاف اکثر پیکاپهای چینی، MS۶۰۰ از مشخصات فنی گرفته تا موتور، کاملاً حس و حال یک وانت آمریکایی را منتقل میکند.
به نقل از پدال، دانگفنگ که همچنان یک شرکت دولتی است، با شرکتهایی مانند دانا، هوندا، نیسان و ولوو همکاریهای جالبی داشته است؛ اما همکاری کلیدی در اینجا، شرکت دانگفنگ کامینز (DCEC) است. در سال ۱۹۸۶، دانگفنگ قراردادی برای تولید موتورهای سری B کامینز امضا کرد که در سال ۱۹۹۶ به یک سرمایهگذاری مشترک تبدیل شد. موتور استفادهشده در دانگفنگ واریور MS۶۰۰، مدل DCEC D۶ است که درواقع همان کامینز B۶.۷ است. این موتور در چین بهعنوان موتور اتوبوس شناخته میشود و ۳۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در اواسط دهه ۲۰۰۰، دانگفنگ تولید یک خودروی کاربردی سبک که بر اساس هامر H۱ غیرنظامی طراحی شده بود را با نام EQ۲۰۵۰ را برای دولت آغاز کرد. مدلهای اولیه EQ۲۰۵۰ از قطعات وارداتی آمریکایی همراه با موتورهای دانگفنگ کامینز استفاده میکردند. دانگفنگ از پلتفرم EQ۲۰۵۰ استفادههای زیادی کرده و آن را به مدلهای شاسیبلند با سقف نرم و سخت، وانت و خودروهای آفرود غیرنظامی تبدیل کرده است. این خودروها بهعنوان سری منگشی (واریور در انگلیسی) شناخته میشوند؛ برندی که دانگفنگ برای انواع وانتهای قدرتمند خود به کار میبرد. واریور MS۶۰۰ که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، یکی از جانشینان بهاصطلاح «هامر چینی» محسوب میشود. بااینحال، برخی منابع خبری خودرو در روسیه و چین میگویند که این وانت همچنان از شاسی الهامگرفته از هامر استفاده میکند.
این وانت که بزرگترین پیکاپ چینی در حال حاضر محسوب میشود، یک ماشین فوقالعاده توانمند است. این خودروها در یک برنامه آزمایشی به مسافت ۱.۷ میلیون کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفتند و برای شرایط بسیار سخت طراحی شدهاند. گزارشها حاکی از آن است که این وانتها میتوانند در دمای منفی ۴۲ درجه سانتیگراد کار کنند و از گرمکنهای سوخت برای جلوگیری از یخ زدن سوخت دیزل استفاده میکنند. MS۶۰۰ همچنین قادر به عبور از آب به عمق ۸۰ سانتیمتر است و زوایای ورود ۳۳ درجه، خروج ۳۶ درجه و شکست ۲۵ درجه دارد. همانطور که گفته شد، این وانت ۳۹۹۰ کیلوگرم وزن دارد، ۳۳.۸ سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد و از لاستیکهای آفرودی ۳۵ اینچی بهره میبرد. پیکاپ موردبحث همچنین مجهز به سیستم چهارچرخ محرک دائمی، گیربکس کمکی دو سرعته و گیربکس اتوماتیک شش سرعته است. البته سرعت نهایی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت آن کمی کمتر از استانداردهای آمریکایی است.
فناوریهای این وانت نیز چندان چشمگیر نیستند ولی بااینحال خریداران از یک صفحهنمایش اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۸ اینچی، امکان انتخاب سیستم کمکراننده سطح دو و سیستم تهویه مطبوع دوگانه بهرهمند میشوند. MS۶۰۰ میتواند تا ۲ تن بار حمل کند و در پیکربندی پایه، طول آن به ۶ متر میرسد.
جالب اینجاست که واریور MS۶۰۰ نهتنها برای پلیس و نهادهای دولتی استفاده میشود، بلکه به عموم مردم نیز فروخته میشود؛ بنابراین، حتی مردم عادی در چین میتوانند رؤیای داشتن یک وانت غولپیکر را محقق کنند. مدل پایه با قیمت ۷۰,۸۰۰ دلار عرضه میشود، اما این تنها شامل شاسی کابین خواهد بود. اگر بخواهید قسمت بار وانت را اضافه کنید، قیمت افزایش مییابد و بسته به آپشنها، به بیش از ۹۳ هزار دلار میرسد.
۵۸۵۸