کردستان

پرداخت چهار هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال تسهیلات در کردستان

پرداخت چهار هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال تسهیلات در کردستان

به گزارش خبرگزاری یولن از سنندج، جلال محمودیان مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف گسترش فرهنگ قرض الحسنه و پرداخت تسهیلات به نیازمندان جامعه تشکیل شده است و با اعطا تسهیلات قرض الحسنه برای رفع نیازهای ضروری مانند ایجاد اشتغال، هزینه های ازدواج، تهیه جهیزیه، درمان بیماری، ساخت، تأمین و تعمیرات مسکن و کمک هزینه های تحصیلات، سبب حفظ عزت نفس مشتریان و افزایش امنیت روانی شده است.

وی شعار صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را «اینجا محل تجمع خیرین است» عنوان کرد و افزود: اهداف تشکیل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را شامل جذب سپرده قرض الحسنه از خیرین و مشتریان، پرداخت انواع تسهیلات قرض الحسنه، استفاده از ظرفیت تسهیلات قرض الحسنه بانک ها، ارتباط و هماهنگی با موسسات خیریه و تشکل های نیکوکاری مردمی به منظور تقویت و گسترش فرهنگ قرض الحسنه، حفظ کرامت انسانی نیازمندان، کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده های جامعه هدف و توانمند سازی خانوارهای جامعه هدف است.

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کردستان بیان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اتصال به شبکه شتاب و ارائه خدماتی همچون صدور کارت های بانکی، اینترنت بانک، همراه بانک و با دارا بودن ۳۴ شعبه و ۷۵۰ باجه در ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای بیش از ۹ میلیون حساب سپرده پس انداز از سهم بازار قرض الحسنه ایران به عنوان یک تجربه موفق عمل کرده است.

محمودیان به جایزه خوش حسابی هفتمین سال متولی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از بانک مرکزی خبر داد و عنوان کرد: سپرده گذاری در این صندوق با نیابت خیر خواهانه برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد نیازمند است که به سپرده ها هیچ سودی تعلق نمی گیرد.

وی با بیان اینکه همه مردم می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه در صندوق امداد ولایت به صورت عادی و ویژه در حمایت از نیازمندان مشارکت کنند، ذکر کرد: حساب قرض الحسنه عادی مطابق ضوابط بانک مرکزی افتتاح، دارای کارت بانکی عضو شتاب و امکان دریافت در هر زمان است که موجب تقویت منابع این نهاد شده و قدرت ما را در پرداخت تسهیلات افزایش می دهد.

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کردستان، خاطرنشان کرد: حساب قرض الحسنه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی افتتاح و بر اساس شرایط پیش بینی شده در قرار داد بین سپرده گذار و صندوق امداد ولایت، اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اشخاص معرفی شده از سوی سپرده گذار می شود.

محمودیان گفت: خیرین می توانند با افتتاح حساب در صندوق مبلغی را برای مدت زمان مشخص سپرده گذاری کنند تا صندوق برابر با مبلغ سپرده گذاری شده تسهیلات قرض الحسنه جهت رفع احتیاجات ضروری نیازمندان و مددجویان کمیته امداد قرار دهد و سپرده گذاران پس از سپری شدن مدت زمان تعیین شده می توانند مبلغ مذکور را برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه چهار حوزه تسهیلات کارگشایی برای رفع نیاز ضروری نیازمندان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: صندوق در سال ۱۳۹۵ در کردستان تاسیس شد و هم کنون با یک شعبه مرکزی و ۱۱ باجه در حال خدمت گذاری است که از ابتدای تاسیس تا پایان سال گذشته ۴۳ هزار و ۴۳۱ فقره تسهیلات در اختیار حوزه های اشتغال، خودکفایی، حمایتی، ودیعه مسکن، سپرده خیرین، خرید مسکن و فرهنگی با چهار هزار و ۳۱۴ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال قرار گرفته است.

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کردستان، مجموع تسهیلات پرداختی سال گذشته را ۵ هزار و ۴۲۱ فقره اعلام کرد و یادآور شد: یک هزار و ۳۳۷ میلیارد و ۷۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در قالب حمایتی، اشتغال، مسکن، وجوه اداره شده خیرین و فرهنگی به متقاضیان پرداخت شد.

محمودیان به شعبه دیجیتال این صندوق با ۹ خدمت اصلی بانکداری در سال جاری خبر داد و گفت: با ایجاد این شعبه دیگر نیاز به حضو وام گیرنده و ضامن نیست و کارها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا