سیاسی

پزشکیان: وقتی بدرفتاری و بی احترامی شود زمینه ساز خروج مغزها از کشور می شود/ وقتی با دختری که روسری ندارد مقابله می‌کنیم، تضاد اجتماعی ایجاد می شود

پزشکیان: وقتی بدرفتاری و بی احترامی شود زمینه ساز خروج مغزها از کشور می شود/ وقتی با دختری که روسری ندارد مقابله می‌کنیم، تضاد اجتماعی ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری یولن، مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در برنامه تلویزیونی با مردم گفت: ما باید با دنیا از سر آشتی وارد شویم، یعنی همان بحثی که در سیاست های کلی مطرح است. عزت، مصلحت و حکمت ما ذلیل هیچ کسی نیستیم.

وی گفت: ما در مقابل هیچ قدرتی کوتاه نخواهیم آمد، به معنی این نیست که بخواهیم دعوا کنیم، باید با آنان رو در رو بنشینیم، حرف بزنیم و حرفشان را بشنویم. هر جایی که به نفع ما بود، بپذیریم و هر جایی به نفع نبود نپذیریم اما باید با هم تعامل کنیم.

پزشکیان ادامه داد: روند بازار را یک بازار جهانی بدانیم، علاوه بر منطقه باید کل دنیا را خانه خود بدانیم، نیازمند یک تعامل سازنده با دنیا هستیم. از چرخه اقتصاد دنیا کنار زده می شویم و از بین می رویم. ما لارجم اگر می خواهیم در این چرخه بمانیم، باید جایگاه خود را حفظ کنیم.

*یک جمعیتی با هم بیاید، مثل یک سیلی است که هر چه مقابل خود باشد می شورد، اگر مردم در صحنه باشند هیچ قدرتی نمی تواند جلوی حرکت آنان را بگیرد.

* وقتی یک عده خاص تصور می کنند، ممکلت برای انان است، بقیه احساس نارضایتی می کنند.

* عذاب دردناکی است برای کسانی که با مردم صادق نیستند، اگر صادقانه با مردم باشیم با ما مشکل ندارند.

* برای خودمان یک سفره پهن می کنیم برای مردم سفره دیگری و می گوییم نداریم.

*در عمر خود از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکردیم، زمانی که وزیر بودم، به وزرای یک سری خانه می دادند، به من هم گفتند که بیا این خانه را قبول کنید و حتی نشان هم دادند اما قبول نکردم،  فکر کردم اگر بخواهم خانه بگیرم، خودم کار کرده و آن را می خرم چرا باید از آنان خانه بگیرم؟

* در لواسان ۱۰ هکتار زمین می‌دادند اما هیچ وقت در زندگی‌ام نه سهم گرفتم نه سهمیه. الآن هم نه جایی امتیاز دارم نه سهمیه

*نمی‌گوییم همه مشکلات را حل خواهیم کرد اما با مشارکت مردم و همکاری با نخبگان و سرمایه‌گذاران مملکت را از بحران خارج می‌کنیم

*برای آنکه بتوانیم حق و عدالت را در جامعه داشته باشیم، هر روز و هر لحظه باید در فکر این باشیم که خودمان را، رفتارمان را، افکار و علم‌مان را تغییر داده و به سمت حق ببریم. این چیزی است که بدون اصلاحات و تغییر امکان پذیر نیست.

*همین روندی که دختران و پسران نسبت به ما و جامعه مشکل پیدا کردند، سرمایه اجتماعی به شدت ضعیف شده است، چرا ضعیف شده است؟ معلمش، مسجدش، مهدکودکش، اداره‌اش ما بودیم و به آنان درس می‌دهیم، آمریکایی ها را که بیرون کردیم، جلوی رقص و آواز را هم که بستیم، چه کاری کردیم که جوانان اینطور شدند؟

*حضرت علی می‌گوید اگر می خواهی با علم و بصیرت میخواهی عمل کنی اول ارزیابی کن، این مداخله ای که می کنی، ببین آیا اصلاح می شود یا خیر. دختری که روسری ندارد تا زمانی که کاری با او نداشته باشیم کاری با ما ندارد. اما زمانی که با او مقابله می‌کنیم متلک پراکنده، حرف زده و تضاد اجتماعی ایجاد می شود.

*مشکل ما هستیم، وقتی ما به عالمان و دانشمندان خود بی توجهی می کنیم، به قهرمانانی که در دنیا مقامی کسب کردند و افتخار آفریدند بی احترامی میکنیم، کسانی که در کشور شغل تولید کردند بدرفتاری می کنیم در نتیجه کارها بر زمین می ماند و زمینه ساز خروج مغزها از کشور می شویم. اگر کشور را به عده ای محدود می کنیم نتیجه این می شود که بقیه نسبت به آنچه که در مقابلشان است احساس بی اختیاری می کنند.

* مردم از ما صداقت می خواهند، ممکن است ما نتوانیم کاری بکنیم مردم زمانی با ما مشکل دارند که تبعیض را مشاهده کنند، مشکل این است که ما یک سفره برای خودمان پهن می کنیم و یک سفره برای مردم یک سفره دیگر، اگر سفره ها یکی باشد مردم ببینید که یکی هستیم باور می کنند و کنار هم خواهیم بود.

ادامه دارد

29215

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا