بین الملل

«عشق آباد» میزبان همایش «نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ترکمنستان در جامعه جهانی»

«عشق آباد» میزبان همایش «نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ترکمنستان در جامعه جهانی»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای یولن، همایش بین المللی رسانه‌ای «نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ترکمنستان در جامعه جهانی» به مناسبت شعار سال جاری«عصر مدافع خلق» در شهر «عشق آباد» برگزار شد.

در این همایش نمایندگان رسانه ملی، خبرنگاران رسانه‌های خارجی معتبر در ترکمنستان، صاحب نظران، شخصیت‌های عمومی و اساتید دانشگاه‌های بزرگ ترکمنستان حضور داشتند.

این همایش رسانه‌ای توسط وزارت امور خارجه کشور، کمیته دولتی تلویزیون، پخش رادیو و فیلمبرداری و همچنین خبرگزاری دولتی ترکمنستان برگزار شد.

در این همایش نمایندگان اتحادیه پخش آسیا و اقیانوسیه، تلویزیون ترکیه، آژانس خبری  TASS، شرکت رسانه‌ای چینی CGTN- کانال تلویزیونی اطلاعاتی روسیه میر ۲۴  (Mir 24 ) به صورت آنلاین در مورد چشم انداز توسعه همکاری‌های بین المللی از جمله بین رسانه‌های کشورهای مختلف سخنرانی کردند.

 شرکت کنندگان در این مجمع از سطح تعامل برقرار شده در فضای رسانه‌ای بسیار قدردانی و خاطرنشان کردند که ترکمنستان مطابق با سیاست خارجی بی طرفانه خود، تبادل منظم اخبار، بررسی و مطالب تحلیلی در مورد وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بشردوستانه را منتشر می‌کند.

رسانه‌های خارجی همچنین تاکید کردند که این کار شامل رواج گسترده سیاست داخلی و خارجی ترکمنستان، ادغام فعال این کشور در فضای اطلاعات جهانی است.

در پایان این همایش روسای رسانه‌ها و خبرگزاری های خارجی از روسیه، ازبکستان، چین و آسیا اقیانوسیه و کره جنوبی در این همایش به تبادل نظر در مورد موضوعات فعالیت رسانه‌های بین المللی پرداختند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا