همدان

پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد

پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری یولن استان همدان، مجید صفدریان در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: شهید رنجنوش متولد ۱۳۴۰ در شهرستان کبودرآهنگ بود که پس اعزام به جبهه از لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان، در روز ۱۲ اسفند سال ۶۵ و در عملیات کربلای پنج، منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

وی گفت: آیین تشییع و تدفین پیکر این شهید والامقام تازه تفحص شده روز شنبه همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت مؤسس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع) در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یادآور شد: استان همدان ۴۰۰ شهید مفقودالاثر دارد که ۳۰ نفر از آن‌ها توسط آزمایش دی ان ای مشخص شدند.

لازم به ذکر است، شهید محمد رنجنوش در اول فروردین ۱۳۴۰ در شهرستان کبودرآهنگ متولد و در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شد.

وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید، در تفحص منطقه شلمچه بقایای پیک این شهید والامقام به دست آمد که با آزمایش دی ان‌ای هویتش مشخص شد.

به گزارش یولن، استان همدان، هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و حدود هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم ایران اسلامی در جهت دفاع از میهن کرده است.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا