سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار ورزشی
  • بین الملل
  • اقتصادی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • سیاسی
  • علمی و فناوری
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

تصادف سه خودرو در یزد/ ۷ دانش‌آموز مصدوم شدند

تصادف سه خودرو در یزد/ ۷ دانش‌آموز مصدوم شدند

14 ساعت پیش
مدارس این مقطع در تهران فردا غیرحضوری شد/ زوج و فرد اجرایی می‌شود؟

مدارس این مقطع در تهران فردا غیرحضوری شد/ زوج و فرد اجرایی می‌شود؟

14 ساعت پیش
مدارس این استان‌ها فردا (سه‌شنبه ۲ دی ماه) تعطیل شد/ اسامی تکمیل می‌شود

مدارس این استان‌ها فردا (سه‌شنبه ۲ دی ماه) تعطیل شد/ اسامی تکمیل می‌شود

14 ساعت پیش
خبر جدید از آخرین تغییرات قانون مهریه در مجلس

خبر جدید از آخرین تغییرات قانون مهریه در مجلس

14 ساعت پیش
قهوه یا چای؛ کدام برای سلامت استخوان‌ها پس از یائسگی بهتر است؟

قهوه یا چای؛ کدام برای سلامت استخوان‌ها پس از یائسگی بهتر است؟

14 ساعت پیش
آیا نقرس بیماری پولدارهاست؟

آیا نقرس بیماری پولدارهاست؟

14 ساعت پیش
اعلام آمار سالانه سوختگی در ایران/ چند نفر از مصدومان فوت می‌شوند؟

اعلام آمار سالانه سوختگی در ایران/ چند نفر از مصدومان فوت می‌شوند؟

14 ساعت پیش
باتری‌هایی که چراغ خانه مردی را ۸ سال روشن نگه‌داشته‌اند

باتری‌هایی که چراغ خانه مردی را ۸ سال روشن نگه‌داشته‌اند

14 ساعت پیش
انهدام شبکه سازمان‌یافته سقط غیرقانونی جنین در این استان

انهدام شبکه سازمان‌یافته سقط غیرقانونی جنین در این استان

14 ساعت پیش
عوارض تکان‌دهنده مخدر گل؛ از قتل و خودکشی تا بستری شدن در تیمارستان/ دسترسی به این مخدر خطرناک در کشور کمتر از ۱۰ دقیقه است

عوارض تکان‌دهنده مخدر گل؛ از قتل و خودکشی تا بستری شدن در تیمارستان/ دسترسی به این مخدر خطرناک در کشور کمتر از ۱۰ دقیقه است

14 ساعت پیش

Home » چرا مترو تهران باید در اولویت تغییر مدیریتی باشد

چرا مترو تهران باید در اولویت تغییر مدیریتی باشد

زمان انتشار: 2 نوامبر 2021 ساعت 8:52

دسته بندی: اجتماعی

شناسه خبر: 84815

زمان مطالعه: 6 دقیقه

چرا مترو تهران باید در اولویت تغییر مدیریتی باشد

یولن- رشد شتابان آمار جمعیت و خودرو، حجم سرسام آور ترافیک و به تبع آن آلودگی نفس گیر در کلانشهر تهران، توسعه ناوگان مترو تهران را ضرورتی اجتناب ناپذیر کرده است؛ آمارها نشان می دهد که از سال 84 تا 96 ناوگان مترو تهران توسعه محسوسی پیدا کرد اما به یکباره و در 4 سال گذشته روند توسعه(هلدینگ) به جز در تکمیل بخشی از خطوط و بهره برداری تعدادی ایستگاه متوقف شد به طوری که به اذعان خود مدیران وقت شهری حتی یک کیلومتر مترو هم در تهران احداث نشد.

البته در این مدت شرایط در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به خاطر کاهش سهم مترو از توسعه در مدیریت شهری وقت چندان تعریفی نداشت به گونه ای که نه تنها وعده دولت وقت برای ورود 630 دستگاه واگن به ناوگان مترو محقق نشد بلکه واگن های موجود و در حال سرویس دهی که نیازمند اورهال بودند بازسازی نشدند و این شرکت در شرایط بیماری کرونا و به دلیل محدودیت ناوگان نتوانست ماموریت و مسئولیت خود را در فاصله گذاری اجتماعی به درستی ایفا کند.

شهرداری تهران در شرایطی دوره جدید فعالیت خود را در کلانشهر آغاز کرده که هنوز تعداد زیادی از ایستگاه هایی که در ادوار سوم و چهارم مدیریت شهری ساخته شده بود تکمیل نشده است؛ بنابراین به نظر می رسد که اولویت مدیریت شهری باید بازسازی و اورهال واگن های فرسوده باشد و در ضمن ایستگاههای ساخته شده در خطوط 6 و 7 مترو در دو دوره یاد شده را تکمیل و بهره برداری برساند.

مدیریت شهری تهران باید توجه داشته باشد که به هیچ عنوان نباید قبل از تکمیل، اتمام و بهره برداری خطوط و ایستگاههای مترو تهران، منابع مالی و احتمالاً منابع ناشی از فاینانس را درگیر خطوط جدید کند،  بالاخص خط 10 مترو که به جز کلنگ زنی در دوره قبلی هیچ گونه اقدامی برای آن نشده و نیازمند مطالعه دقیق تر و اجرای آن در مراحل بعدی است.

با درک شرایط اقتصادی کشور و محدودیت منابع،‌ آنچه مهم است این که دولت برای جبران کاستی های ناشی از عملکردها در دوره پنجم مدیریت شهری در حوزه ساخت و توسعه ناوگان ریلی باید از شهرداری تهران برای بازسازی ناوگان و تامین واگن های ساخت داخل به منظور رسیدن به اهداف مدنظر در 1404 مجدانه حمایت کند.

ناگفته پیداست که هر چقدر دولت برای اجرای اولویت های مدیریت شهری در بازسازی و توسعه ناوگان، تکمیل و بهره برداری خطوط ایستگاهها دخالت کند به همان میزان مدیریت شهری خواهد توانست سریع تر وارد فاز توسعه خطوط جدید و افزایش شبکه در نقاط مختلف و توزیع عادلانه امکانات حمل و نقل عمومی و پاک کلانشهر شود.

این رضایت بخش نیست که سهم ناوگان مترو تهران از کلانشهر با روزانه 18 میلیون سفر، فقط 2 میلیون و 500 هزار سفر باشد و لذاست که باید برای افزایش سهم مترو، همه دستگاههای مسئول با تمام توان پشتیبان مدیریت شهری باشند.

این پیام خوشایندی به مردم نیست که شهرداری، تحول مدیریتی در مترو تهران(هلدینگ و بهره برداری) را به اولویت آخر خود در تغییرات موکول کند؛ اگر توسعه مترو اولویت شهرداری است که صدالبته همین خواهد بود، باید هر چه سریع تر این اتفاق رقم بخورد و این دو شرکت از روزمرگی فاصله بگیرند.

انتهای پیام


برچسب ها
مترو تهران مترو شهرداری مدیریت شهری
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • تصادف سه خودرو در یزد/ ۷ دانش‌آموز مصدوم شدند
    تصادف سه خودرو در یزد/ ۷ دانش‌آموز مصدوم شدند 14 ساعت پیش
  • مدارس این مقطع در تهران فردا غیرحضوری شد/ زوج و فرد اجرایی می‌شود؟
    مدارس این مقطع در تهران فردا غیرحضوری شد/ زوج و فرد اجرایی می‌شود؟ 14 ساعت پیش
  • مدارس این استان‌ها فردا (سه‌شنبه ۲ دی ماه) تعطیل شد/ اسامی تکمیل می‌شود
    مدارس این استان‌ها فردا (سه‌شنبه ۲ دی ماه) تعطیل شد/ اسامی تکمیل می‌شود 14 ساعت پیش
  • خبر جدید از آخرین تغییرات قانون مهریه در مجلس
    خبر جدید از آخرین تغییرات قانون مهریه در مجلس 14 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 577
  • آذربایجان غربی 484
  • اجتماعی 10989
  • اخبار استانها 35
  • اخبار بورس 276
  • اخبار تکنولوژی 120
  • اخبار روز 42
  • اخبار ورزشی 14054
  • اردبیل 359
  • اصفهان 603
  • اقتصادی 10096
  • البرز 1631
  • ایلام 246
  • بازار کار 391
  • بوشهر 165
  • بین الملل 21542
  • تبلیغات 23
  • تهران 342
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 761
  • خراسان جنوبی 309
  • خراسان رضوی 668
  • خراسان شمالی 166
  • خوزستان 384
  • زنجان 310
  • سبک زندگی 429
  • سلامت 3385
  • سمنان 2082
  • سیاسی 9045
  • سیستان و بلوچستان 5
  • عکس 79
  • علمی و فناوری 7429
  • فارس 404
  • فرهنگ و هنر 5101
  • قزوین 547
  • قم 330
  • کاریکاتور 78
  • کردستان 538
  • کرمان 2091
  • کرمانشاه 478
  • کهگیلویه و بویراحمد 444
  • گلستان 315
  • گیلان 335
  • لرستان 18
  • مازندران 84
  • مرکزی 5
  • هرمزگان 398
  • همدان 603
  • یزد 160
famaserver

جدیدترین مقالات

  • هافبک سابق استقلال در راه تیم منصوریان
    هافبک سابق استقلال در راه تیم منصوریان 16 ساعت پیش
  • واکنش رسمی خیبر به شایعه بازیکن غیرقانونی مقابل سپاهان
    واکنش رسمی خیبر به شایعه بازیکن غیرقانونی مقابل سپاهان 16 ساعت پیش
  • یک اتفاق برای مهم برای دوپینگ ایران
    یک اتفاق برای مهم برای دوپینگ ایران 16 ساعت پیش
  • از بازی با استقلال در مشهد استقبال می‌کنیم
    از بازی با استقلال در مشهد استقبال می‌کنیم 16 ساعت پیش
  • اسکوچیچ: صعود از مرحله گروهی لیگ نخبگان برای تیم‌های ایرانی کافی است
    اسکوچیچ: صعود از مرحله گروهی لیگ نخبگان برای تیم‌های ایرانی کافی است 16 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | یادگیری زبان آلمانی | گلدن ویزای یونان | کابل شبکه | درریزان

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور