کرمان

اجرای گسترده طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌ها به‌منظورهم‌ترازی حقوق

اجرای گسترده طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌ها به‌منظورهم‌ترازی حقوق

به گزارش یولن از کرمان، مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان امروز در آیین تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار داشت: ۲ هزار و ۶۴ نفر از جامعه کارگری استان در سامانه سی و سومین جشنواره ملی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید شرکت کردند  در مجموع ۲۰۵ نفر به مرحله داوری و ۶۰ مورد به بازدید میدانی رسید که امروز از برگزیدگان تجلیل شد. 

وی از انجام ۱۷ هزار فقره بازرسی از کارگاه‌های استان طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در راستای هم‌ترازی حقوق و دستمزد، اجرای گسترده طرح طبقه‌بندی در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر و شرکت‌های پیمانکاری زیر ۵۰ نفر را در استان در حال انجام داریم.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز بر ایجاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های بزرگ تولیدی با دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های اصلی به منظور توسعه فعالیت‌های تخصصی و افزایش اشتغال تأکید کرد.

وی بر رفع خلأ‌ بیمه‌ای کارگران زغالسنگ، افزایش تولید مواد معدنی و اشتغال، جلوگیری از تعدیل نیروی انسانی به‌واسطه افزایش پایه حقوق و توجه به دیگر حوزه‌های‌ فعالیت کارگران تاکید کرد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز نگاه عمیق و عملیاتی به شعار سال را برای کشور راهگشا دانست و گفت: باید زمینه زیرساخت‌ها و توسعه و تولید را گسترش دهیم و با اشتغال مبتنی بر دانش در بخش کشاورزی و خدمات اشتغال ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: واحدهای بزرگ صنعتی و معندی استان باید نقش پیشران خود را در توسعه همه‌جانبه ایفا کنند چراکه در دنیا واحدی تولیدی و صنعتی بزرگ، پیشران و توسعه‌گر مناطق اطراف خود هستند و حجمی از شغل و دانش را در اطراف خود ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا