کرمان

کرمان رتبه دوم سطح زیر کشت گل محمدی در کشور/ فعالیت ۲۰۰ واحد گلاب‌گیری

کرمان رتبه دوم سطح زیر کشت گل محمدی در کشور/ فعالیت ۲۰۰ واحد گلاب‌گیری

به گزارش خبرگزاری یولن به نقل از  دانشجو ، علی باقری رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در گفت‌وگویی بیان کرد: استان کرمان دارای سطح زیر کشت ۵ هزار و ۴۰ هکتار گلستان گل محمدی است که از این میزان گلستان گل محمدی ۴۷۹۸ هکتار آن بارور و ۲۴۰ هکتار غیربارور است.

وی افزود: تعداد ۴۱۸۳ نفر بهره بردار در ۴۳۶۰ قطعه زمین در شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، رابر، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کوهبنان به کار کشت و پرورش این گیاه داروئی ارزشمند اشتغال مستقیم دارند.

تولید سالانه گل محمدی، بیش از ۹ هزار و صد تن گل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در ادامه اظهار کرد: تولید سالانه گل محمدی در گلستان‌های استان کرمان بیش از ۹ هزار و صد تن گل با متوسط عملکرد ۲ تن در هکتار است.

باقری با اشاره به مزیت‌های تولید گل محمدی گفت: استان کرمان با احتساب جنوب استان (۳۶۱ هکتار مربوط به جنوب و ۵۰۴۰ هکتار شمال استان) از نظر سطح زیر کشت گلستان گل محمدی، رتبه دوم را در کشور دارا است.

وی افزود: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی مربوط به شهرستان‌های بردسیر با ۳۷۰۰ هکتار گلستان و ۷۷۰۰ تن تولید (به عنوان قطب تولید گل محمدی استان کرمان) شهرستان رابر با ۴۶۰ هکتار و شهرستان بافت با ۳۵۲ هکتار است.

فعالیت ۲۰۰ واحد گلاب‌گیری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تعداد واحدهای فرآوری (گلاب گیری) فعال محصول گل محمدی در سطح استان کرمان بالغ بر ۲۰۰ واحد است که ۱۸۰ واحد آن به صورت سنتی و ۲۰ واحد به صورت مکانیزه کار فرآوری این محصول را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به کاربری‌های مختلف گل محمدی یادآور شد: از اسانس گل محمدی تولیدی استان کرمان به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن آن در صنایع عطر سازی ممتاز کشورهای مختلف جهان نیز استفاده می‌شود.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا