البرز

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان البرز/مسیر روستاهای طالقان در حال بازگشایی است

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان البرز/مسیر روستاهای طالقان در حال بازگشایی است

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در رابطه با آخرین وضعیت محورهای روستایی استان البرز به خبرنگار فارس گفت: بارش برف باعث انسداد مسیر چند روستای شهرستان طالقان شده است که راهداران از صبح امروز مشغول بازگشایی مسیر چند روستای طالقان هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سایر مسیر‌های روستایی و محور‌های اصلی استان البرز با تلاش راهداران باز است تاکید کرد: بارش برف در جاده‌های کوهستانی احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن را به وجود آورده است بنابراین مسافران هنگام تردد با نهایت احتیاط عمل کرده و حتما وسایل و تجهیزات ایمنی زمستانه را به همراه داشته باشند.

زندی‌فر با بیان اینکه محور کندوان در جاده چالوس که دیروز بسته بود نیز بازگشایی شده و امروز تردد روان است افزود: اگرچه از همکاران راهداری خواسته ایم که بهمن ها را به صورت مصنوعی فرو بریزند تا خطری متوجه رهگذران نشود اما  با توجه به گرم تر شدن هوا نسبت به دیروز، احتمال سقوط بهمن وجود دارد، بنابراین از شهروندان درخولست داریم از تردد غیرضروری در جاده چالوس و محورهای کوهستانی البرز خودداری کنند.  

وی ضمن تقدیر از زحمات پرسنل راهداری البرز در روزهای گذشته، افزود: با  اطلاعیه هواشناسی در خصوص برودت هوا، همکاران راهداری از ۱۰ ساعت قبل آماده باش و با تجهیزات لازم در محورهای مختلف مستقر می شوند. برای چهارشنبه این هفته نیز بارش اعلام شده که از هم اکنون  تمهیدات لازم برای آن روز فراهم شده است.

زندی فر مهمترین مشکل روزهای برفی در محورهای کوهستانی را نداشتن زنجیر چرخ خودروها عنوان کرد و افزود: نداشتن زنجیر چرخ مهمترین دلیل گیر کردن خودروها در برف و کولاک است که حتی در زمان کوتاهی موجب مسدود شدن کل محور می شود. 

وی با بیان اینکه اولویت ما حفظ جان مردم است؛ گفت: بستن محور ها با توجه به کاهش فاصله دید در برف و کولاک، برلی حفظ جان عابران صورت می گیرد و از هموطنان عزیز درخواست داریم در شرایط جوی نامناسب از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت اقدام به سفر تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و خوراکی های خشک به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: همه محورهای استان البرز باز است اما احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی البرز وجود دارد و لازم است شهروندان از سفرهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی خوددادی کنند.  

انتهای پیام/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا