فرهنگ و هنر

تونی لیانگ رییس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو شد

تونی لیانگ رییس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو شد

به گزارش خبرگزاری یولن، تونی لیانگ، بازیگر چینی- هنگ‌کنگی، رییس هیات داوران بخش مسابقه بین‌المللی سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو (TIFF) شد.

این بازیگر ۶۱ ساله که سال ۲۰۰۰ برای بازی در فیلم «در حال و هوای عشق» وونگ کاروای برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن شد، گفته است: از ۱۲ سالگی که در هنگ‌کنگ بزرگ می‌شدم، به یاد دارم که تمام فیلم‌های کلاسیک ژاپنی آن زمان را می‌دیدم. این سفرهای هیجان انگیز به سینما برای من شروع یک عشق بزرگ بین فیلم ژاپنی، مردم و فرهنگ آن بود.

مهر نوشت:ارتباط لیانگ با جشنواره فیلم توکیو به سال ۲۰۰۰ باز می‌گردد، زمانی که فیلم «در حال و هوای عشق» در بخش نمایش ویژه سیزدهمین دوره جشنواره به نمایش درآمد. او سال ۲۰۰۸ با «صخره سرخ» بازگشت و پس از ۱۵ سال غیبت، سال ۲۰۲۳ برای شرکت در یک مسترکلاس و نمایش فیلم «۲۰۴۶» در بخش تمرکز جهانی به جشنواره بازگشت.

لیانگ از زمان شروع فعالیت هنری خود روی صفحه نمایش در دهه ۱۹۸۰ در بیش از ۱۰۰ فیلم بلند بازی کرده که ۳ فیلم از این میان برنده شیر طلایی ونیز شد که شامل «شهر غم» به کارگردانی هو هسیائو هسین در سال ۱۹۸۹، «سیکلو» به کارگردانی تران آن هونگ در سال ۱۹۹۵ و «هوس، احتیاط» آنگ لی در سال ۲۰۰۷ می‌شود. وی سال پیش جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره ونیز دریافت کرد.

این بازیگر همچنین در فیلم «قهرمان» نامزد اسکار ۲۰۰۲ و فیلم‌های موفق در گیشه شامل «امور دوزخی» اندرو لاو و آلن مک محصول ۲۰۰۲ و «شانگچی و افسانه ۱۰ حلقه» مارول در سال ۲۰۲۱ بازی کرد. وی به تازگی در فیلم «انگشت طلایی» فلیکس چونگ بازی کرد که برای آن جایزه بهترین بازیگر مرد را در جوایز فیلم هنگ‌کنگ دریافت کرد و در حال حاضر مشغول فیلمبرداری فیلم «دوست خاموش» به کارگردانی ایلدیکو انیدی کارگردان مجار نامزد اسکار است که قرار است سال ۲۰۲۵ اکران شود.

سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۲۸ اکتبر تا ۶ نوامبر (۷ تا ۱۶ آبان) برگزار می‌شود.

۲۲۰۵۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا