سمنان

کشف ۳۶ تن چوب قاچاق در سرخه

به گزارش یولن از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حمیدرضا سعیدی گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق محصولات جنگلی طی یک سال گذشته، حدود ۳۶ تن چوب قاچاق توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب چوب‌های بازداشتی از گونه‌های گردو، آکاسیا، راش، ممرز، انجیری و گونه‌های دیگر جنگلی بوده است، گفت: این کشفیات در بازرسی از خودروهای حامل این چوب‌ها و کنترل پروانه‌های حمل در مبادی ورودی و خروجی شهرستان سرخه به دست آمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه ادامه داد: ضمن توقیف خودروهای حامل چوب‌های قاچاق با هماهنگی قضایی، متخلفان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

سعیدی تصریح کرد: کشف و ضبط چوب‌آلات قاچاق بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در پی صدور سه فقره آرای قضایی، این میزان چوب‌آلات بازداشتی به صورت مزایده به فروش خواهد رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از عموم مردم درخواست کرد تا درصورت مشاهده هرگونه تصرف و تخریب عرصه‌های ملی و قاچاق چوب مراتب را فوراً از طریق سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا