همدان

جشنواره روایتگری «ماجرای روز سی‌ام» توسط دانش‌آموزان همدان

محمدصالح جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در همدان با بیان اینکه در راستای بزرگداشت حماسه ۳۰ مهر امسال از ظرفیت خود دانش‌آموزان استفاده خواهد شد اظهار کرد: دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های انجمنی در مساجد همدان به روایتگری این حماسه می‌پردازند که در این راستا کارگاه‌هایی برای آموزش روایتگری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه انتقال پیام و جریان حماسه ۳۰ مهر به دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه‌هاست تا شاهد رشد جامعه دانش‌آموزی باشیم و این اتفاق حاصل نخواهد شد مگر با تقویت حس انقلاب در دانش‌آموزان.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با اشاره به برگزاری پویش ۱۰۰۰ نفری «من همان دانش‌آموزان سی مهر ۵۷ هستم» گفت: سال گذشته با مشارکت خوب دانش آموزان در پویش «همراه بودیم» و امسال نیز به همت همین دانش آموزان شاهد روایتگری این حماسه در مساجد سطح شهر خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به اهمیت این حماسه و جایگاه آن در انقلاب اسلامی بیان کرد: حماسه ۳۰ مهر در کل کشور بی‌سابقه است، ضروری است با مطالبه‌گری آموزش و پرورش بازخوانی این حماسه به کتاب‌های درسی انتقال یابد.

جباری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با روایتگری در مساجد و تهیه یک اثر رسانه‌ای از آن در جشنواره روایتگری ماجرای روز سی ام شرکت کنند و جوایز آن بهره‌مند شوند.

۳۰ مهر سال ۵۷ بود که جمعی از دانش‌آموزان همدانی در اعتراض به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان سینما رکس آبادان و سرکوب دانش‌آموزان تظاهرات دبیرستان پروین همدان در مرکز شهر همدان فریاد الله اکبر سر دادند، فریادهایی که کم کم تبدیل به مرگ بر شاه شد.

شاهدان عینی حضور بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت را در تظاهرات می گویند که پیشقراولان آن دانش آموزان و نوجوانانی بودند که شجاعانه برای دفاع از حق به میدان آمده بودند و مأموران رژیم طاغوتی در خیابان شورین قدیم آنان را به گلوله بستند.

خروش ضد طاغوتی همدانی ها که حماسه ۳۰ مهر را رقم زد، بازتاب های گسترده ای در سطح ملی و جهانی داشت، به طوری که پس از آن، سلسله تظاهرات بسیاری علیه رژیم شاهنشاهی به راه افتاد که یکی از آن ها حماسه ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ بود.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا