علمی و فناوری

یکی از قابلیت‌های جذاب آیفون به اندروید می‌آید

یکی از قابلیت‌های جذاب آیفون به اندروید می‌آید

به گزارش یولن، قابلیت Rich Ongoing Notifications به‌صورت یک API توسط خبرنگار وب‌سایت اندروید اتوریتی در نسخه QPR1 بتا ۳ اندروید ۱۵ دیده شده است. این قابلیت به اپلیکیشن‌های اندرویدی اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد نوتیفیکیشن‌ها را در نوار استاتوس نمایش دهند. به‌وسیله این API، برنامه‌های اندروید می‌توانند آیکون‌هایی بیضی‌شکل با متن و رنگ پس‌زمینهٔ خود ایجاد کنند که در نوار استاتوس قرار می‌گیرند.

برای مثال، وقتی که در حال استفاده از اپلیکیشن Google Maps هستید و همزمان درخواست یک اوبر داده‌اید، از طریق Rich Ongoing Notifications می‌توانید ببینید که خودرو اوبر شما دقیقاً چه زمانی به شما می‌رسد. اپلیکیشن‌های اندرویدی با استفاده از این API می‌توانند نوتیفیکیشن‌های پیشرفته‌تر و غنی‌تری را به کاربرانشان ارسال کنند.

یکی از قابلیت‌های جذاب آیفون به اندروید می‌آید

به نقل از دیجیاتو، اگر کاربر آیفون باشید، با قابلیتی به‌نام Live Activities آشنا هستید. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد قابلیتی مشابه را در اندروید ۱۶ راه‌اندازی کند که به تجربه کاربری بهتر منجر می‌شود. در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و مدل‌های بالاتر، قابلیت Live Activities به‌عنوان ویجت ظاهر می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا به صورتی گذرا برخی نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات را مشاهده کنید.

البته گوگل این قابلیت را از اپل کپی نکرده است. گوگل پیش‌ازاین در اندروید ۱۲ قابلیتی مشابه را ارائه داده بود که به کاربران امکان می‌داد بدانند که تماس تلفنی آن‌ها چقدر طول کشیده است. این قابلیت حالا به صورتی پیشرفته‌تر قرار است سال آینده به اندروید ۱۶ اضافه شود.

گوگل هنوز درحال‌توسعه قابلیت Rich Ongoing Notifications است و اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد. همچنین API مربوط به آن هنوز به‌صورت کامل برای اپلیکیشن‌های اندرویدی در دسترس نیست.

۵۸۵۸

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا