سمنان

۱۹ پایگاه امداد و نجات سمنان آماده خدمت به مسافران/ ۲ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود

۱۹ پایگاه امداد و نجات سمنان آماده خدمت به مسافران/ ۲ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود

به گزارش یولن از سمنان، مظفر محمدخانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان عصر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان با اشاره به برنامه‌های نوروزی امسال اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم هلال احمر، طرح امداد و نجات جاده‌ای است که با استقرار پایگاه‌های ثابت و سیار ارائه خدمت به مسافران انجام می‌شود.

وی افزود: ۱۴ پایگاه ثابت هلال احمر در استان سمنان به مسافران نوروزی خدمت ارائه می‌دهند و سه پایگاه موقت هم احداث شده و نیروهای امدادی در دو پایگاه امداد و نجات کوهستان نیز مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد: در ایام اجرای طرح نوروزی، حدود ۶۸ نفرروز نیروهای عملیاتی هلال احمر در این استان ارائه خدمت می‌کنند.

محمدخانی عنوان کرد: امسال با اجرای طرح جوانان، اعضای جوان هلال احمر راهنمایی مسافران در مبادی ورودی شهرها و یا در مراکز تمرکز مسافران نوروزی را برعهده دارند و با حضور در چادرهای امدادی مردم را با فرهنگ ترافیکی آشنا می‌کنند و خدماتی همچون سنجش فشار خون و … به مسافران ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: پنج پایگاه جوانان هلال احمر در خدمت مسافران و زوار رضوی هستند و در پلیس‌راه سرخه هم جوانان به مسافران خدمت می‌کنند و پایگاه هلال احمر در جنگل ابر شاهرود نیز در خدمت مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: به صورت میانگین در این پنج پایگاه روزانه ۲۵ نفر روز از هشت صبح تا هشت شب مستمر در خدمت مردم هستند؛ همچنین از اکیپ‌های سیار استفاده می‌شود که در مراکز توریستی حضور دارند و ارائه خدمت می‌کنند.

محمدخانی با اشاره به اجرای طرح هلال رحمت گفت: جمع‌آوری کمک‌های خیران انجام شده و دو هزار بسته معیشتی در استان سمنان تهیه می‌شود که در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ روز از ظرفیت بالگرد امدادی هلال احمر در استان سمنان استفاده می‌شود، عنوان کرد: مسافران با گرفتن شماره ۱۱۲ می‌توانند با هلال احمر ارتباط برقرار کنند و نیروهای عملیاتی به محل اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان تأکید کرد: در ایام عید بخش دیالیز شهرستان شاهرود نیز به مسافران و زوار امام رضا (ع) ارائه خدمت می‌کند.

محمدخانی گفت: در سال گذشته امدادگران هلال احمر پاسخ‌گوی ۹۴۱ مورد حادثه بودند که مجموع حادثه‌دیدگان چهار هزار و ۷۶۷ نفر بوده است.

وی بیان کرد: در این حوادث ۴۴۵ نفر توسط امدادگران هلال احمر استان سمنان نجات یافتند و از این تعداد ۳۴۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند؛ در مجموع ۴۸۲ حادثه جاده‌ای اتفاق افتاد، یعنی بیش از ۵۰ درصد پاسخگویی هلال احمر به حوادث جاده‌ای بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: میانگین زمان حضور امدادگران هلال احمر در صحنه ۱۴ دقیقه و ۴۳ ثانیه، زمان اطلاع‌رسانی تا زمان وقوع هم پنج دقیقه و مدت‌زمان عملیات حدود 56 دقیقه است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا