خراسان جنوبی

افزایش تصادفات درون‌شهری خراسان‌جنوبی/ اعلام ۸ معبر حادثه‌خیز «بیرجند»

سرهنگ علیرضا عباسی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه ۳۵ فقره تصادف در معابر شهری استان ثبت می‌شود، اظهار داشت: برخی معابر شهری استان حادثه‌خیز هستند و علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های پلیس، دستگاه‌های مسئول اقدامی برای رفع نقص انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه پلیس به تنهایی قادر به کنترل تصادفات نیست، بیان داشت: دستگاه‌هایی که براساس قانون (۳۰دستگاه) در ترافیک نقش دارند به کمک پلیس بیایند چرا که تصادفات فقط با ابزار جریمه کنترل نخواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: در سه سال گذشته بیشترین تصادفات درون‌شهری بیرجند به ترتیب در بلوار پیامبراعظم(ص)، خیابان پاسداران، جمهوری، طالقانی، کارگران، نواب‌صفوی و شعبانیه به وقوع پیوسته است.

عباسی ادامه داد: مشکلات و نواقص هندسی این معابر حادثه‌خیز به دستگاه‌های ذیربط اعلام شده و انتظار می‌رود برای جلوگیری از تصادفات احتمالی،اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد متوفیان حوادث رانندگی سال جاری شهر بیرجند عابرین پیاده بوده‌اند، ادامه داد: احداث گذرگاه‌های ایمن عابر پیاده، مکانیزه کردن پل‌های هوایی و مشخص کردن وضعیت عبور عرضی عابرین در ایستگاه سلامت و بلوار بنده دره ضروری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات ترافیکی مرکز استان، گفت: اگر تصمیم‌گیری و اقدامات مؤثری در این خصوص انجام نشود در آینده ترافیک معابر بیرجند و تصادفات آن تبدیل به معضل خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا