زنجان

اموال انبار تملیکی ظرف یک هفته تعیین تکلیف شود

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در زنجان از بازدید سرزده از انبارهای نگهداری کالا خبر داد و اظهار کرد: بحث تعیین تکلیف اموال تملیکی در انبارهای نگهداری کالا از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، که متاسفانه در این  بازدید میدانی شاهد برخی نابسامانی در نگهداری اموال هستیم.
رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: در سامانه ثبت اموال تملیکی در انباری با کالاهایی برخورد کردیم که از سال ۹۳ تحویل ستاد شده اما تا به امروز تعیین تکلیف نشده‌اند که دستور داده شد در کمترین زمان این کالاها تعیین تکلیف شوند.
وی افزود: بخشی از عدم تعیین و تکلیف این کالاها عدم تسریع در پاسخگویی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به استعلامات ستاد است، گفت: در این خصوص به جد پیگیری‌های لازم از سوی مراجع  پاسخگو انجام خواهیم داد تا تضییع در بیت‌المال و اموال مردم بوجود نیاید. 
صادقی نیارکی گفت: امروز در شرایط التهاب بازار در افزایش قیمت برخی کالا ها از جمله روغن، شکر و آرد ما امروز در این انباری شاهد نگهداری ۱۵ تن روغن نباتی، ۱۰ تن شکر و ۱۴ هزار و ۴۶۰ کیلوگرم آرد هستیم که در هیچ شرایطی قصور در عرضه این کالاها  در بازار را نمی‌پذیریم.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در فروش برخی کالا های نگهداری شده در این انباری نیاز به حکم تعزیرات حکومتی نیست، بیان کرد: خود ستاد اموال تملیکی استان می‌توانست با تایید دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به فروش کالاهای سریع‌الفساد که تاریخ مصرف داشتن اقدام کند که در این موضوع ترک فعلی صورت گرفته که پیگیری‌های لازم در این باره در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه وجود اشکال ساختاری، مقرراتی و نگاه سخت‌گیرانه اداره استاندارد در تعیین تکلیف برخی کالاها از جمله خودرو و موتور سیکلت موثر بوده است، افزود: اصلاح ساختار و فرآیند نگهداری کالاها و تسریع در پاسخگویی به استعلامات باید دستور کار جدی قرار گیرد.
صادقی نیارکی با بیان اینکه بخشی از پرونده‌های تشکیل شده در ستاد اموال تملیکی نتیجه بازرسی‌های بازرسان سازمان صمت است، بیان کرد: با مشاهده این پرونده‌ها و کالاها شاهد وجود تبعیض در تو قیف برخی کالاها که مشابه آن در اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستیم که تعزیرات حکومتی استان نظارت و بازرسی‌های لازم را مورد توجه قرار دهد.
وی تصریح کرد: بیش از ۴ هزار اموال توقیفی در این انباری ستاد نگهداری می‌شود که به مسوولان ستاد اموال تملیکی و تعزیرات حکومتی ماموریت داده شد ظرف یک هفته نسبت به تعیین تکلیف این اموال اقدام کنند.

انتهای پیام/73005


2021-11-15 10:38:30

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا