کهگیلویه و بویراحمد

آزمون دستیاری تخصصی پزشکی،فرصت‌ها و چالش‌ها/ تقاضای پزشکان از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش یولن از یاسوج، دکتر وحید براتی عضو هیئت مدیره و دبیر هیئت رئیسه نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد،دنا، بهمئی و مارگون طی یادداشتی به چالش‌ها و فرصت‌های تزمون دستیاری اشاره کرده است.

در این یادداشت آمده؛ تصور کنید یک سال یا بیشتر برای آزمونی تلاش کرده اید و اکنون که وقت برداشت محصول کار شماست مجبورید برای شرکت در آزمون به شهر و استان دیگری بروید. از مشکلات و خطرات مسیر که بگذریم شرایط شب آخر آزمون و محل اسکانی که فراهم شده یا خیر قطعا روی شما اثر منفی خواهد داشت.اگر شاغل باشید یا مشغول گذراندن طرح، برای یک امتحان چند ساعته مجبورید حداقل برای دو روز به دنبال جایگزین باشید و یا به هر سختی که شده بدون جایگزین خدمت به مردم را رها کنید و یا قید امتحان را بزنید.

اینها بخشی از شرایطی است که تعداد زیادی از پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در آزمون دستیاری تخصصی تجربه می‌کنند. امتحانی که متعاقب پاندمی کرونا در حوزه‌های بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود اما در لیست شهرهای برگزار کننده امتحان، خبری از یاسوج مرکز استان نیست.این در حالی است که سالهاست در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امتحانات کارشناسی ارشد بدون مشکل برگزار می شود و این دانشگاه میزبان تربیت دستیاران از نقاط مختلف کشور است.

با توجه به نکات ذکر شده در آخرین جلسه هیئت مدیره نظام پزشکی مرکز استان، با رای قاطع اعضا مقرر شد رایزنی لازم با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جهت برگزاری آزمون دستیاری انجام گیرد و دانشگاه مکاتبات لازم را با وزارت بهداشت انجام دهد. بی شک توفیق در این حرکت نیازمند عزم همگانی و کمک سایرین به دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

 تقاضایی که از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و معاون محترم آموزش و تحصیلات تکمیلی وی،  استاندار محترم و نمایندگان استان و بخصوص نماینده مردم شریف مرکز استان انتظار می‌رود اینکه جهت نیل به این هدف با دانشگاه همکاری و همراهی کرده و رایزنی لازم را با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام دهند.

به نمایندگی از پزشکان و به عنوان یکی از نمایندگان  جامعه پزشکی در سازمان نظام پزشکی، پیشاپیش از همه این بزرگواران تشکر می‌کنم و امیدوارم همه در کنار هم گام بلندی جهت پیشرفت و بهبود شرایط برای فرزندان استان بردارند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا