البرز

فرماندار کرج: با متصرفان حریم رودخانه کرج تعارف نداریم/اغلب بناهای حریم رودخانه سند ندارند

فرماندار کرج: با متصرفان حریم رودخانه کرج تعارف نداریم/اغلب بناهای حریم رودخانه سند ندارند

به گزارش یولن از کرج، غفور قاسمپور، فرماندار ویژه کرج، در جمع اصحاب رسانه، در خصوص پروژه‌های عمرانی شهرستان در ایام ا… دهه فجر، اظهار کرد: ۶۸ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۶۸ نفر به مناسبت دهه فجر به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۶۲ پروژه در بخش دولتی ۶ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است.

وی به رشد ۱۰ درصدی پروژه‌های عمرانی شهرستان کرج نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: فردا پنجشنبه ۳ پروژه شاخص با حضور استاندار البرز و جمعی از مدیران استانی به بهره برداری می‌رسد.  

معاون استاندار البرز اضافه کرد: مجتمع فرهنگی و گردشگری کندلوس در روستای کندُر با ۱۶ واحد اقامتی ۲ تالار و یک سالن همایش و اشتغالزایی برای ۶۰ نفر، پارک دانایی که به همت شهرداری کرج در منطقه کم برخوردار اسلام آباد به بهره برداری می‌رسد و گازرسانی به روستاهای دُروان، نوجان و خوارس در کرج از جمله این پروژه‌هاست.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت گازرسانی به روستاهای البرز گفت: با پیگیری استاندار البرز و رفع اختلافات پیمانکار با شرکت گاز، عملیات گازرسانی به ۱۶ روستا در پایین دست سد، به زودی به اتمام می‌رسد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده، گازرسانی به روستاهای بالای سد هم انجام شود.‌

ساماندهی رودخانه کرج

قاسمپور ‌در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ساماندهی رودخانه کرج در دستور کار است، گفت: اغلب افرادی که حریم رودخانه را از سال‌های دور حتی با قدمتی حدود ۴۰-۵۰ سال، تصرف کرده اند، سند ندارند. ما اول از خودمان شروع کردیم و به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد. ساماندهی باید انجام شود و در این خصوص با کسی تعارف نداریم.

وی افزود: در بخش رستوران داران یا واحدهای تولیدی که در مسیر رودخانه کرج قرار دارند به جهت اشتغال و کسب در آمد، ساماندهی به صورت مدیریت شده اعمال می‌شود.‌

ظرفیت‌های اشتغال در البرز

فرماندار کرج با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش های گردشگری، صنعت، آموزش و پژوهش و غیره، بر لزوم جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های مختلف در جهت افزایش اشتغال و ایجاد منابع درآمدی پایدار تاکید کرد و افزود: با توجه به تراکم جمعیتی و سیر مهاجرت سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به کرج، نرخ بیکاری در استان ۹ درصد است که نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت بهتری قرار داریم.

جاده قزلحصار

وی در خصوص طرح ساماندهی جاده قزلحصار، گفت: این طرح به اتمام رسیده، عملیات اجرایی آن آغاز شده و تعریض آن در دستور کار اداره کل راهداری است. نخاله های این معبر اخیرا توسط شهرداری کرج جمع آوری شده، تعریض تا پل خط آهن انجام شده و تملکات زیرپل نیز در حال انجام است. 

روند صعودی شرایط کرونایی البرز 

قاسمپور در مورد وضعیت کرونایی استان گفت: آمار کرونا در استان رو به افزایش است. طبق اعلام وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان کرج در البرز قرمز و بقیه شهرستان ها نارنجی هستند. اما اعمال محدودیت‌های شرایط قرمز کرونایی هنوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ نشده است.  

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی استان، راهپیمایی ۲۲بهمن به صورت خودرویی و با رعایت شرایط بهداشتی از ۴ مسیر به سمت مصلای کرج برگزار می شود و به برپایی مراسم نماز جمعه می‌رسد.‌

فرماندار کرج همچنین با تاکید بر تاثیر دُز سوم واکسن در ابتلا به سویه جدید کرونا، از شهروندان خواست دز سوم و یادآور واکسن را تزریق کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را در اولویت قراردهند.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا