تهران

هزینه‌های سربار آلودگی تهران به شهرقدس وارد می‌شود

هزینه‌های سربار آلودگی تهران به شهرقدس وارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از شهرقدس، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید از دو واحد صنعتی در شهرقدس اظهار کرد: نگاه پیشرفت و توسعه در شهرقدس مشخص است و یکی از مشکلات مهم این شهر این است که هزینه‌های سربار آلودگی تهران به این شهر وارد می‌شود و موجب شده در حوزه‌های محیط زیستی به شهرقدس آسیب برسد.

وی گفت: مردم سهم چندانی از صنایع، معادن و سیستم‌های فاضلاب مستقر در این منطقه ندارند و بیشتر عوارض و آسیب‌ها به آنها می‌رسد و برخورداری از صنایع بیشتر شامل حال تهران است که باید برای آن یک برنامه منسجم داشت و همه پای کار باشند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش بودجه زیست محیطی شهرستان قدس باید فکری کرد، افزود: شهرستان قدس از لحاظ تعداد معادن به عنوان پایتخت معادن محسوب می‌شود و می‌توان در برنامه هفتم برنامه‌ریزی کرد و درآمد معادن و عوارض آلایندگی آن رسیدگی شود.

هزینه‌های سربار آلودگی تهران به شهرقدس وارد می‌شود

 

وی با اشاره به اینکه به دنبال طرحی در بودجه هستیم و تعداد زیادی از نمایندگان آن را امضا کرده و در کمیسیون کشاورزی نیز در نوبت بررسی است، ادامه داد: عوارض و جرایم آلایندگی از لحاظ حقوقی متفاوت است و پیگیر هستیم در قانون ارزش افزوده ماده ۲۷ عوارض به جرایم آلایندگی تغییر کند تا متخلفین پای تخلف خود بایستند.

رفیعی گفت: اینکه ارزش افزوده واحدصنعتی منطقه در بودجه ملی و استانی واریز می‌شود، مردم بومی منطقه ضرر می‌کنند و دنیا برای این واحدهای آلاینده صنعتی برنامه دارد و صنعت باید با مردم در ارتباط بوده و تا حد امکان آلایندگی خود را کنترل و از مردم اطراف در جذب اشتغال استفاده کند اما چقدر این عوارض و قواعد در کشور رعایت می‌شود و باید کار اصولی انجام شود. 

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسوولیت اجتماعی و سهم مردم از واحدهای صنعتی باید مشخص شود تا مردم بومی منطقه ضرر نکنند و از ارزش افزوده آن صنعت استفاده کنند.

هزینه‌های سربار آلودگی تهران به شهرقدس وارد می‌شود

 

به گزارش یولن، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرستان قدس از واحد رنگرزی و نساجی مستقر در منطقه صنعتی ساحل در شهرقدس و واحد تولید محصولات لبنی در روستای هفت جوی بازدید و در خصوص مسائل زیست محیطی و برنامه‌های واحدها با تولیدکنندگان گفت و گو کرد.

انتهای پیام/67075


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا