علمی و فناوری

تلاش‌های ژاپن برای دستیابی به یک سلاح مرگبار!/ عکس

تلاش‌های ژاپن برای دستیابی به یک سلاح مرگبار!/ عکس

به گزارش خبرگزاری یولن، هدف این توافق بررسی فرصت‌های مشترک در توسعه این سیستم تسلیحاتی پیشرفته است؛ وزارت دفاع ژاپن تلاش‌های مستمری را برای دستیابی زودهنگام به فناوری تفنگ‌های ریلی انجام می‌دهد.

همین هفته گذشته، گزارش شد که آژانس فناوری و لجستیک ژاپن پرسنلی را به نیروی دریایی ایالات متحده اعزام کرده است تا توسعه تفنگ ریلی را پیش ببرد و از تخصص ایالات متحده برای تسریع در کاربرد عملی این فناوری استفاده کند.

پیش از این، ژاپن از توسعه یک تفنگ ریلی متوسط با قابلیت پرتابه ۳۲۰ گرمی با سرعت اولیه ۲۲۳۰ متر بر ثانیه خبر داده بود. این تفنگ ریلی دارای استقامت بیش از ۱۲۰ گلوله و قدرت شارژ ۵ مگا ژول است، با جاه‌طلبی‌هایی برای پیشرفت‌های آینده که انرژی شارژ ۲۰ مگا ژول را هدف قرار می‌دهد.

تفنگ مرگباری که آسیا و اروپا را متحد کرد!/ عکس

تفنگ‌های ریلی از پرتابه‌های پرسرعت برای فراتر رفتن از قابلیت‌های توپخانه‌های معمولی استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده یک جهش قابل توجه در فناوری نظامی است. این ابتکار بخشی از استراتژی گسترده‌تر ژاپن برای ارتقای قابلیت‌های دفاعی خود در برابر تهدیدات هوایی و دریایی است.

توضیحات یولن: تفنگ ریلی وسیله‌ای است که با استفاده از آهنربای مغناطیسی و القای الکترومغناطیسی، جسمی فلزی را شتاب دهد. روش کار آن شبیه به قطارهای مغناطیسی (مگ‌لو) است که به‌سرعت شتاب می‌گیرند. وقتی از منبع ولتاژ قوی استفاده شود، تفنگ ریلی می‌تواند پرتابه را با سرعت بسیار زیاد شلیک کند و به عنوان سلاحی قوی عمل کند.

منبع: defence-blog.com

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا