گیلان

نظارت دامپزشکان بر کشتار بیش از ۲۷۰ هزار دام سبک و سنگین در گیلان

نظارت دامپزشکان بر کشتار بیش از ۲۷۰ هزار دام سبک و سنگین در گیلان

هادی بابایی در گفتگو با خبرنگاریولن گیلان  به مناسبت هفته دامپزشکی با اشاره به برگزاری ۴۲ اردوی جهادی دامپزشکی در روستاهای استان اظهار کرد: در اجرای این اردو ۱۲ هزار و ۸۵۰ رأس بدن دام و ۱۷ هزار و ۹۷۷ مترمربع جایگاه سمپاشی، ۲۰ هزار و ۶۱۱ رأس دام سبک و سنگین و ۸۹ هزار و ۵۸۶ قطعه طیور بومی واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه ویزیت رایگان هزار و ۲۷۰ رأس دام و برگزاری ۳۴ دوره کلاس آموزشی از دیگر خدمات در برگزاری اردوهای جهادی بوده است، افزود: ۷۵ همکار دولتی در اجرای این اردوها همکاری کردند.

مدیرکل دامپزشکی تصریح کرد: اردوهای جهادی در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی و با هدف پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دامی و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برپا شده است.

بابایی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۲۷۰ هزار رأس دام سبک و سنگین با نظارت مأموران اداره کل دامپزشکی استان گیلان کشتار و روانه بازار شده است، ادامه داد: در این مدت سه میلیون و ۴۹ هزار و ۵۳۰ نوبت سر گوسفند و بز، یک میلیون و ۶۳ هزار و ۲۹۵ نوبت سر گاو و گوساله، ۴۴ هزار و ۴۵۶ قلاده سگ و ۳۷ هزار و ۵۹۲ رأس گاو و گوساله علیه بیماری‌ها مایه کوبی شدند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان بیان کرد: ۳۹۸ هزار و ۶۰۵ نوبت سر سمپاشی بدن دام و ۸۱۱ هزار و ۲۷ متر سمپاشی جایگاه پرورش دام انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۳۱۰ مورد بازدید از واحدهای پرورشی طیور، ۱۴ هزار و ۱۰۰ مورد نمونه‌برداری از واحدهای پرورشی طیور، ۲۸ بازدید از واحدهای جوجه کشی، توزیع واکسن نیوکاسل، معدوم‌سازی طیور، اجرای طرح پایش تابستانه، مراقبت بیماری آنفلوآنزا، نمونه برداری زنبور عسل و کرم ابریشم از فعالیت‌های انجام شده اداره بهداشت و بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم در این مدت است.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا