علمی و فناوری

نواده پژو ۲۰۶ آماده ورود به مسابقات شد /عکس

نواده پژو ۲۰۶ آماده ورود به مسابقات شد /عکس

امیرمسعود عابدین: پژو سرسختانه از بازگرداندن نشان‌های نمادین GTI و رالی به مدل‌های جدید خود خودداری می‌کند، اما این موضوع مانع از توسعه یک نسخه مسابقه‌ای جدید ۲۰۸ توسط استلانتیس موتوراسپرت نشده است.

نواده پژو ۲۰۶ آماده ورود به مسابقات شد /عکس

۲۰۸ ریسینگ از یک موتور توربوشارژ ارتقا یافته، یک شاسی تنظیم شده و استانداردهای بالای ایمنی بهره‌مند است و آن را به یک خودروی مقرون به صرفه برای ورود به دنیای موتور اسپرت تبدیل می‌کند. این سری جدید که توسط فدراسیون فرانسوی ورزش خودرو (FFSA) سازماندهی شده است، از سال ۲۰۲۵ بخشی از جام رالی فرانسه خواهد بود.

خودروی رالی بر اساس پژو ۲۰۸ فیس‌لیفت شده و یک مجموعه استیل سفید، ادوات به رنگ سبز لیمویی و اشکال جذاب روی بدنه سفید اضافه می‌کند.

نواده پژو ۲۰۶ آماده ورود به مسابقات شد /عکس

براساس گزارش carscoops، در داخل، استلانتیس یک قفس جوش داده شده و یک سیستم خودکار خاموش کردن آتش اضافه کرده که هر دو با مقررات Rally۴ مطابقت دارند. داشبورد خودرو دارای یک نمایشگر چند عملکردی، یک سوئیچ قطع (قطع‌کننده مدار) و کنترل‌های سفارشی روی کنسول وسط است. علاوه بر این، معماری الکترونیکی خاص مسابقات، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های رانندگی را برای تیم‌ها آسان‌تر می‌کند.

نواده پژو ۲۰۶ آماده ورود به مسابقات شد /عکس

زیر کاپوت نسخه ارتقا یافته‌ای از موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ استلانتیس قرار دارد که ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ این عدد ۴۴ اسب بخار بیشتر از پژو ۲۰۸ تولیدی و ۶۶ اسب بخار کمتر از Rally۴ ۲۰۸ است. با این حال، ۲۰۸ ریسینگ با وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی، قدرت زیادی دارد. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی با نسبت کوتاه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. موتور خودرو منحصراً با سوخت سوپر اتانول E۸۵ کار می‌کند که گفته می‌شود نسبت به بنزین، انتشار CO۲ را حدود ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. مهندسان استلانتیس موتوراسپرت همچنین سیستم‌های تعلیق و ترمز را با استفاده از بازخورد رانندگان حرفه‌ای مسابقه تنظیم کرده‌اند. در نهایت، لاستیک‌های استاندارد میشلین Pilot Sport PS۵ به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمک می‌کنند.

۲۰۸ ریسینگ با قیمت ۴۲۱۱۰ دلار (معادل ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان) عرضه می‌شود که بسیار ارزان‌تر از Rally۴ ۲۰۸ است. استلانتیس قبلاً شروع به دریافت سفارشات کرده و انتظار دارد تحویل این مدل را در فوریه ۲۰۲۵ آغاز کند.

۳۲۲

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا