علمی و فناوری

وانت مزدا تغییر کرد / چهره جدید خودروی کاری ژاپنی

وانت مزدا تغییر کرد / چهره جدید خودروی کاری ژاپنی

امیرمسعود عابدین: مزدا BT-۵۰ جانشین سری B وانت‌های فروخته شده بین ۱۹۶۱ و ۲۰۰۶ است. جالب اینجاست که مزدا B۲۰۰۰ با ۴۲ سال سن، همچنان در ایران با نام کارا ۲۰۰۰ تولید شده و از نظر کیفیت، ایمنی و فناوری بسیار بسیار از نسخه جدید خود عقب‌تر است.

این وانت در دو نسل اول بر اساس فورد رنجر ساخته شده بود. زمانی که مدل نسل سوم در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد، مزدا با استفاده از زیرساخت‌های ایسوزو D-Max، پلتفرم را تغییر داد. مزدا BT-۵۰ و ایسوزو D-Max هر دو در کارخانه ایسوزو در تایلند ساخته می‌شوند. اکنون، این وانت سایز متوسط دستخوش یک فیس لیفت شده و به نبرد با تویوتا هایلوکس می‌رود.

وانت مزدا تغییر کرد / چهره جدید خودروی کاری ژاپنی

براساس گزارش motor۱، مزدا BT-۵۰ چراغ‌های جلوی به‌روز شده همراه با یک امضای دیلایت دوتایی جدید را دریافت می‌کند که یادآور CX-۵ است. لوگوی عظیم مزدا تنها تغییری نیست که روی جلوپنجره اعمال شده است، چرا که اکنون الگوی متفاوتی با هشت ضلعی‌های به هم پیوسته وجود دارد. سپر جلو نیز برای بهبود کارایی آیرودینامیکی به منظور کاهش مصرف سوخت، تغییر یافته است.

وانت مزدا تغییر کرد / چهره جدید خودروی کاری ژاپنی

در نمای عقب، لوگوی مزدا دوباره بزرگتر از قبل شده است. گرافیک چراغ‌های عقب تغییر کرده و یک سپر بازطراحی شده همره با یک بخش پایین برجسته وجود دارد. رینگ‌های آلیاژی و رنگ‌های جدید، تغییرات نمای بیرونی را تکمیل می‌کنند.

وانت مزدا تغییر کرد / چهره جدید خودروی کاری ژاپنی

با ورود به داخل خودرو، یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید ۹ اینچی با چند کلید لمسی وجود دارد. نمایشگر کیلومترشمار به ۷ اینچ رسیده و اکنون می‌تواند اطلاعات آفرود را که قبلاً فقط در صفحه نمایش مرکزی موجود بود، نشان دهد. سایر تغییرات شامل کروز کنترل تطبیقی با تشخیص علائم ترافیک و دوربین‌های استریوی جدید جلویی است که میدان دید را دو برابر می‌کنند. مزدا یک پوشش هیدروفوبیک برای دوربین عقب قرار داده تا آن را تمیزتر نگه دارد.

قدرت تولیدی از یک موتور ۳٫۰ لیتری چهار سیلندر توربودیزل تأمین می‌شود. این موتور ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در برخی بازارها، یک پیشرانه دیزل ۱٫۹ لیتری کوچکتر با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور نیز وجود دارد. بسته به منطقه و موتور، گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و اتوماتیک نیز ارائه می‌شوند.

۵۸۳۲۲

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا