سیاسی

آقای میرباقری! اگر مرد جنگ هستید، لطفا سریعا به سوریه و لبنان بروید /واکنش مثبت و منفی کاربران خبرآنلاین به اظهارات جنجالی پدر معنوی تندروها

آقای میرباقری! اگر مرد جنگ هستید، لطفا سریعا به سوریه و لبنان بروید /واکنش مثبت و منفی کاربران خبرآنلاین به اظهارات جنجالی پدر معنوی تندروها

به گزارش خبرگزاری یولن، اظهارات محمدمهدی میرباقری، پدر معنوی جبهه پایداری درباره  کشته شدن «۴۲ هزار نفر در جنگ فلسطین و اسرائیل»، با انتقاداتی زیادی همراه شد.

اخیرا عصرایران در یادداشتی به طرح چهار سوال کلیدی خطاب به سید محمدمهدی میرباقری، پدر معنوی پایداری ها پرداخته است.

در این گزارش خطاب به میرباقری آمده است: آقای سید محمدمهدی میرباقری -همان روحانی که پایداری چی ها، می خواهند او را تئوریسین جلوه دهند و با بزرگ نمایی اش به ضرب و زور بیلبوردهای شهرداری زاکانی و برنامه های صدا و سیمای جبلی-جلیلی، برای پست های مهم جا بیندازند(!)- اخیراً صحبت هایی درباره جنگ مومنان علیه کافران کرده و با اشاره به شهادت ۴۲ هزار نفر در غزه گفته است که حتی اگر نیمی از مردم دنیا هم کشته شوند، برای رسیدن به مقصد می ارزد!

اگر جنگ شود ، جناب میرباقری، آیا شخصاً سلاح به دست خواهد گرفت؟ یا الان حاضر است برای کمک به حزب الله لبنان، به بیروت برود و در یگان های نظامی حزب الله در “جنگ مومنان علیه کافران” شرکت کند؟ نمی شود که کنار گود ایستاد و گفت لنگش کن!

این یادداشت با واکنش کاربران یولن همراه شد.

جنگ شود اولین کسانی که فرار می کنند همین ها هستند

نگاهی به نظرات کاربران نشان می‌دهد که طیف گسترده ای از کاربران مخالف این اظهارات میرباقری بوده و نسبت به موضع گیری های او منتقد هستند. آنچنان که کاربری به نام حسین موسوی در این راستا نوشته است: «در فرهنگ عشایر کهگیلویه به این قماش از آدمها می گویند: چاله گرم کن!!! یعنی کسانیکه هیاهو می کنند و داد و هوار راه می اندازند اما سر بزنگاه سکوت می کنند!!!»

یا کاربر دیگری اظهار داشته است: «اینا فقط از ثواب جهاد و شهادت برای مردم حرف میزنن،نه برای خودشون!! معتقدن همین که مردم رو به فرهنگ جهاد و شهادت ترغیب کنن ، تکلیف جهاد از گردنشون ساقطه و احتمالا” ثوابشون بیشتر از مجاهدین و شهدا است!!!!»

همچنین کاربری دیگر تصریح کرده است: «جنگ که بشه، اولین کسانی که فرار می کنند، همینا هستند و مملکت رو با ویرانه هاش برای مردم می ذارن. این رو تجربه نشان داده است.»

آقای میرباقری! اگر مرد جنگ هستید، لطفا سریعا به سوریه و لبنان بروید /واکنش مثبت و منفی کاربران یولن به اظهارات جنجالی پدر معنوی تندروها

کاربر دیگری به نام ولی الله عسگری نیز نوشته است: «این چریک فدایی اسلام کی میخواد بره جنگ جنگی که میگه بالای یک ساله که شروع شده چرا نمیره؟» همچنین کاربری دیگر نوشته است: « دنیا پر از آدم هایی است که در زمان صلح رستم زمان و جنگجویی دلاور هستند ولی در عمل بزدلانی هستند که خود رآدر هفت سوراخ پنهان می کنند متاسفانه در زمان جنگ هم کسانی داشته ایم پشت تریبون رجز می خواندن ولی در روز جنگ به هزاران درد و مرز ناشناخته دچار می شدن تا به جبهه نروند.. این آقا اگر مرد جنگ بود در این سال ها حتما به سوریه و عراق و لبنان و… رفته بود.»

کاربری به نام مرداد نیز در این راستا تاکید کرده است: «به والله قسم امثال این اقا مردش نیستن در جبهه در خط مقدم جبهه پاشون را بزارن و فقط از خارج از گود نشستن میگن نشستن لنگش کن» یا کاربر دیگری نیز نوشته است: «خوب است که همفکران ایشان به اتفاق خود ایشان به یاری مسلمانان بشتابند به گفته خودشان اگر هم کشته شوند می ارزد»

کاربری به نام حسین نیز نوشته است: «ایشان فقط قصد تحریک و به هیجان آوردن مردم را دارد،جنگ های امروزی مثل جنگهای گذشته نیست که فرد دخالت داشته باشه ،هر کشوری که از نظر تکنولوژی برتری داشت پیروز جنگ است ،جنگ آدمها دیگه گذشت و ایشان هنوز در خواب است یا خودش را بخواب زده بفکر مردم باشید این حرفها کوچه بازاری شده»

کاربری نیز اظهار داشته است: «جنگ، جهاد، بهشت وجهنم برای افرادعادی جامعه است. حضرات بهشت دنیایی راصاحب شدن. بهشت آخرت رابخشیده اند به افراد بدبخت و بیچاره.» این اظهارات با واکنش کاربر دیگری همراه بوده است که نوشته است: «شما بی دین ها از جنگ و جهاد گریزان هستید نه آیةالله میرباقری!»

کاربری هم نوشته «واقعا متاسفم برای این افراد… اندیشمندان و متفکرانی همچون دینانی جواب کوبنده ودندانشکن سختی بهش دادن و این متن هم بسیار عالی و آبرویی برای رجز خوان کوچه های خلوت بود.»

قطعا حاج آقا حرف حق زدن!

طیف دیگری از کاربران نیز به موافقت و دفاع از میرباقری درآمده، آنچنان که کاربری تاکید کرده است: «وقتی حسابهایتان فقط مادی است مقاله تان بهتر از این نمی شود»

کاربری دیگر نیز نوشته است: «امروز روز همه امور تخصصی شده است لذا هر جنگی اتفاق افتاد نیروهای مسلح که آموزش دیده اند برای دفاع در مقابل مهاجمین به آب و خاک کشور اقدام خواهند کرد و انتظار از اشخاص عادی و شهروندان غیر نظامی برای جنگیدن مفید نخواهد بود.»

کاربری دیگر تصریح کرده است: «از آنجایی که شما درصدد تخریب استاد بزرگوار برآمدید معلومه حرف حق زدن.»

یک کاربر هم می گوید؛«متن کاملا سطح پایین و با غرض ورزی بود کاملا از متن میشد کینه نسبت به تفکر مخالفتون رو متوجه شد خیلی کودکانه بود وگرنه کاملا در تاریخ این مملکت چه قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب کاملا مشهوده که علما و روحانیون در صف مبارزه با ظلم و استبداد و استکبار بودن و جانشون رو در راه عزت و آزادی مملکت گذاشتن مثالش دفاع مقدس هست از نویسندگان این مقاله بعید هست که نسبت به تاریخ بی اطلاع باشن در بحران های داخلی هم که روحانیون با گروه های جهادی پیشگام هستن، مثال اخیرش، قضیه کرونا هست که در یاد و خاطره مردم ثبت شده و شما با این متن های کودکانه نمیتونین ذهنیت مردم رو عوض کنین، فقط دارین خودتون رو تخریب میکنین یادتون باشه اگر کسی رو خدا بخواهد عزت بدهد شما نمیتونین کاری بکنین من به شخصه تا الان پیگیر سخنرانی های ایشون نبودم ولی این حجم از تخریب شما مخالفان، برام جالب شد که بدونم خط فکری ایشون چی هست»

محمد مظفری هم نوشته است«فهم سخنان آقای میرباقری درک و سوادبالا میطلبد که منتقدان فاقد آنند.»

۲۷۲۱۹

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا