سیاسی

مجلس یادبود نیروهای مقاومت لبنان برای فرزند امام خمینی+ سند

مجلس یادبود نیروهای مقاومت لبنان برای فرزند امام خمینی+ سند

به گزارش خبرگزاری یولن، رحلت اسرارآمیز آیت‌الله سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام خمینی در اول آبان ۱۳۵۶ موج جدیدی را در نهضت اسلامی ایجاد کرد. در پی این رخداد مجالس مختلفی در داخل و خارج از ایران در بزرگداشت حاج آقا مصطفی خمینی برگزار شد. اما مجلس یادبود فرزند امام در لبنان که توسط نیروهای مقاومت برگزار شد رنگ و بوی دیگری داشت.

بنابر روایت پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در سندی با قید «خیلی محرمانه» وزارت امور خارجه برگزاری «مراسم سوگواری برای سید مصطفی خمینی» از طرف سازمان امل زیر نظر سید موسی صدر و گروهی از روحانیون لبنانی را به سازمان اطلاعات و امنیت کشور گزارش کرده است. 

مجلس یادبود نیروهای مقاومت لبنان برای فرزند امام خمینی+ سند

در ادامه این سند به نقل از روزنامه داخلی سازمان امل آمده است: « جنبش محرومین (نیروهای مقاومت لبنان موسوم به امل) بعد از ظهر جمعه گذشته در حسینیه شیاح بیروت زیر نظر سید موسی صدر و گروهی از روحانیون و جوانان مراسم سوگواری برای آیت‌الله سید مصطفی خمینی فرزند مرجع عالی شیعیان آیت‌الله خمینی برگزار کرد.

 این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام اللّه مجید آغاز سپس انیس سویدان و مجید صالح و در خاتمه شیخ محمد یعقوب سخنرانی‌هایی نمودند که ترجمه نطق شیخ محمد یعقوب به شرح زیر است:

در این یادبود دردناک که رنج فقدان علامه سید مصطفی فرزند امام مجاهد آیت‌الله خمینی غم و اندوه می‌آفریند هدف‌هایمان نیز به هم می‌پیوندند و حالتی به وجود می‌آورد که سرشار از رایحه شهادت است و منعکس‌کننده اراده و عملی در زندگی است که در پرتو ایمان به کنه وجود چشم حقیقت به تغییر و تحول دوخته تا از اصالت خود عنصر مبارزه‌اش را بسازد و از ایمانش عنصر پایداری و از آگاهیش نسبت به ارزش‌هایش عنصر جهاد و فداکاری، منطق سستی و کاهلی طبقه روحانی را که برای حل مسائل زندگی متوسل به دعا شده و وسعت دهش الهی را نادیده می گیرد برپا کرده و کلاسیکی انتظار و عکس العمل را کنار گذارده و منطق آمادگی جهت ایجاد محیط مناسب‌تر برای مبارزه را پیش می گیرد و بدین ترتیب دامنه جنبش وسعت می یابد و تبدیل به یک هجرت دایمی می گردد که مرزهای جغرافیایی را پشت سر می‌گذارد تا چهره جاویدان اسلام را رسم نماید، اسلام دین انسانیت دگرگونی و قدرت در همآهنگی با زمان به طور همه جانبه، انقلابی و نوآوری است.

هجرت پدر مجاهدش نیز ضربه‌ای بود در برابر ظلم و طغیان و جنبش جدید جهت برانگیختن رسالت به عنوان زندگی سازنده با زمان انقلاب، تا فرصتی مناسب‌تر برای عمل بیاید. فرزندش نیز این رویه را پیش گرفت، فکرش را باز کرد تا پدیده‌های تازه را فرو گیرد : و دست قضا چنین خواست که در برخی از مراحل تحصیلش از یاوری مبارزه‌جو کمک بخواهد که اسلام را به صورت یک مکتب ایدئولوژیکی درآورده و در برابر تمامی مکتب‌ها و عقاید گمراه زمانه قرار داده است. به همین جهت بود که در محضر امام صدر صاحب مکتب تحول در لبنان بر مبنای ایدئولوژی پیشتاز و مؤمن به تحصیل پرداخت. از همین رو است که عمق این یادبود بعد مبارزه‌جویانه صحیح خود را کسب می‌نماید شمولی نامحدود در مکانی وسیع، هر زمانی را کوتاه کرده و هر مکانی را آکنده می‌سازد.

 ای برادر شهید روز یادبود تو در لبنان با رحلتی حسینی در جنوب به هم می‌آمیزد هجرتی در راه خدا و دو هجرت به هم می پیوندند تا جنبش نور انقلاب خود را از آن الهام گیرد و معادله مبارزه را به زبان خون تجسم نماید، خونی که همانا با ندای آسمانی لا اله الا اللّه و اللّه اکبر و ایمانی صادقانه ریخته شده و در روز یادبودت دوباره جان می‌گیرد تا جهشی به جنبش بخشد و به سوی پدر مجاهد مؤمنت آیت‌الله خمینی سوق دهد و با خداوند خویش تجدید پیمان کند که راه را با روشی استوار و سلوکی حسینی دنبال نماید و از خدا می‌خواهد روح فقید را در بهشت خویش جای دهد و همه ما را آماده سازد تا مرگ را به صورت شهادت پذیرا باشیم.»

مجلس یادبود نیروهای مقاومت لبنان برای فرزند امام خمینی+ سند

 مجلس یادبود نیروهای مقاومت لبنان برای فرزند امام خمینی+ سند

۲۹۲۱۹

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا