همدان

کتاب «گفتمان دولت وفاق ملی» در دسترس مدیران قرار می‌گیرد

کتاب «گفتمان دولت وفاق ملی» در دسترس مدیران قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری یولن استان همدان، سیدرضا صالحی‌امیری بعدازظهر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر به چگونگی گفتمان وفاق و مبانی آن پرداخت و گفت: از اوایل انقلاب پنج دوره گفتمانی را سپری کردیم که دهه اول گفتمان ارزش‌ها با کاریزمای امام راحل و دوران جنگ و شهادت بود.

وی در ادامه افزود: دهه دوم دوران سازندگی و تحول برای حل خرابی‌های جنگ بود و دهه سوم گفتمان اصلاحات و دهه‌های بعد گفتمان عدالت و اعتدال بود و امروز دولت پزشکیان گفتمان وفاق ملی را مطرح می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه باید در جلسه مدیران کشوری این مفهوم و اضلاع آن شکافته شود، ادامه داد: وفاق هم رویکردی دینی و هم مبانی سیاسی، دینی، اقتصادی و اجتماعی دارد و جامعه امروز به جای سخنرانی، به عمل مسؤولان و وفاق ملی نیاز دارد و این ممکن نیست مگر اینکه به جای حاشیه به متن بپردازیم.

صالحی‌امیری نقطه مقابل وفاق را انشقاق دانست و گفت: هر عاملی موجب تفرقه شود، ضد وقاف است و هرکسی از متن فاصله می‌گیرد، ضد وفاق است.

وی با تاکید بر اینکه وفاق بدان معنی است که جامعه خسته از مناقشات سیاس است، افزود: جامعه امروز نیازمند یک حرکت و خیزش جدید است و جامعه‌ای که چند دهک آن یارانه بگیر است، چند میلیون حاشیه‌نشین و معتاد است و سیر نمی‌خوابد، آن جامعه باید به سمت وفاق ملی هدایت شوند.

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه مدیران در برابر این وفاق مسؤولیت دارند، تاکید کرد: مردم از ما خط‌کشی‌های رایج را نمی‌خواهند، مطالبات کارآمدی و کفایت مدیریتی است و مدیران باید وفاق را در صحنه عمل پیاده کنند.

صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه کسی که احساس مسؤولیت در مقابل انبوه مشکلات جامعه ندارد، ضد وفاق حرکت می‌کند، گفت: مفهوم وفاق امروز یک ضرورت حیاتی برای جامعه و مدیریت کشور است.

وی با اشاره به اینکه وفاق یک شعار و تعارف نیست، ادامه داد: مفهوم روشن آن این است که فراتر از رنگ پوست، مذهب و جنسیت همه ظرفیت‌های موجود برای حل مساله مردم تمرکز پیدا کند و همه کسانی که دلسوز مردم هستند باید از حاشیه‌ها پرهیز کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: ما در حال یک مقاومت فراگیر هستیم و ملت ما فقط رژیم کودک‌کش اسرائیل در تقابل نیستیم، بلکه با جهان غرب درگیر هستیم و در چنین کارزاری هر کسی تفرقه ایجاد کند، ضد وفاق و ضد آرمان‌های انقلاب است.

صالحی‌امیری تاکید کرد: دولت مصمم است با هدایت رهبر معظم انقلاب با وفاداری به آرمان‌های شهدا و با قسمی که برای مردم یاد کرد، تمام ظرفیت خود را برای حل مشکلات مردم بسیج کرده است.

وی افزود: انتخاب استانداران نیز با همین چارچوب فکری است و انتظار داریم مدیران استان همدان در این چارچوب تصمیم بگیرند و به مطالبات انبوه مردم پاسخ دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: باور دارم امروز دفاع از انقلاب عبارت از حل مطالبات و مشکلات مردم است.

صالحی‌امیری همچنین میراث فرهنگی را بزرگترین ظرفیت در کشور دانست و اظهار کرد: میراث فرهنگی گنج بزرگ بی‌شماری است و هر کجای این جغرافیا را که حفر می‌کنند، از آن یک آثار تاریخی و تمدنی خلق می‌شود و به همین دلیل اسم این سرزمین را سرزمین رمزها و رازها گذاشته‌ام.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به یک میلیون اثر تاریخی در این سرزمین شناسایی شده است، افزود: استان همدان در این ظرفیت بزرگ پیشتاز است و هگمتانه امروز بر بلندای ایران و جهان می‌درخشد.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک از این بحران بزرگ عبور خواهیم کرد و انبوه گردشگران به این استان و کشور سفر خواهند کرد و باید زیرساخت‌ها ر ا فراهم کنیم.

صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه گردشگری اولین نکته آن جذابیت است که در مطالعات بانک جهانی کشور هفتم معرفی شده‌ایم، ادامه داد: در مطالعات خودمان جز سه کشور جذاب جهان هستیم.

وی امنیت و تأمین زیرساخت‌ها را نکته دوم در گردشگری عنوان کرد و گفت: در فضای فعلی باید توان خودمان را برای توسعه زیرساخت‌ها همچون هتل‌، بوم‌گردی، راه و ریل بسیج کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه صنایع دستی ظرفیت دیگری است که می‌تواند به گردشگری کمک کند، اظهار کرد: صنایع دستی ایران در هر گوشه این سرزمین می‌درخشد و ملایر در این میان پایتخت ملی و جهانی صنایع دستی است.

صالحی‌امیری در عین حال امنیت شغلی برای فعالان این هنر چه در کارگاه‌ها و چه در منازل، بازاریابی و صادرات را سه مساله مهم در صنایع دستی برشمرد و گفت: بدون صادرات صنایع دستی به مقصد و مقصود نمی‌رسد.

وی با اشاره به سفر خود به استان همدان، افزود: این دیار و این جغرافیا نگین درخشانی است که به مثابه خورشید می‌درخشد و همه تاریکی‌ها را نور می‌بخشد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه همه این جغرافیا آبروی ایران و تبار و تاریخ این سرزمین در استان همدان و ملایر شناسنامه ایرانیان است، تاکید کرد: نمایندگان مردم ملایر در مجلس خارج از هرگونه مجادله، به صورت تمام وقت و باانگیزه مدافع حقوق مردم این شهرستان هستند و فراتر از یک نماینده برای این استان و شهرستان دلسوزی می‌کنند.

صالحی‌امیری یادآور شد: در اوایل انتخاب استانداران، استاندار همدان با اجماع و بدون یک رأی منفی انتخاب شد و پیامش آن این است که از جمعیت کامل دولت برخوردار است و این امر باید یک فرصت تلقی شود.

به گزارش خبرگزاری یولن استان همدان، رضا صالحی‌امیری” وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان سفر به استان همدان، با حضور در نهاوند از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی این شهرستان بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی در نخستین روز سفر خود به استان همدان، عصر چهارشنبه مورد استقبال مسوولان محلی و استانی قرار گرفت و در ادامه به مقام شامخ شهدای شهرستان نهاوند ادای احترام کرد.

وزیر میراث فرهنگی به همراه معاونان و مسئولان استانی، از خوشه مبل و منبت در روستای دهفول و کارگاه‌های مبل و منبت این روستا در شهرستان نهاوند بازدید کرد.

تولیدکنندگان در این بازدید بر لزوم حمایت دولت از آنها برای رونق تولید تأکید و خواستار در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کسب و کار شدند.

لازم به یادآوری است، روستای دهفول با سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای ۳۲۰ کارگاه مبل و منبت فعال است.

صالحی‌امیری در این سفر از ظرفیت‌های گردشگری سراب گیان نهاوند نیز بازدید کرد.

شهرستان نهاوند به مرکزیت شهری به همین نام با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان همدان قرار دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه سفر خود به استان همدان، در شورای اداری شهرستان ملایر و یادواره شهید “علی نظری” یکی از شهدای امنیت شرکت خواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از تپه گیان گفت: تپه «گیان» نهاوند به عنوان یک اثر تاریخی مهم، ضمن نگهداری و نویابی (اکتشاف) به ایجاد زیرساخت کافی برای جذب گردشگر نیاز دارد.

سیدرضا صالحی‌امیری عصر چهارشنبه در بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نهاوند افزود: تپه تاریخی گیان باید به سایت گردشگری تبدیل شود تا زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این مکان مهم و ارزشمند تاریخی فراهم گردد.

وی با بیان اینکه نهاوند اعتبار ایران است و شناسنامه ایران بدون نهاوند ابتر خواهد ماند تاکید کرد: فرهنگ، تاریخ و تمدن این دیار موجب افتخار و غرور ایران است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در همه ادوار تاریخ، از هخامنشیان تاکنون از نهاوند یاد شده و تپه گیان رمز و رازهای تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است.

صالحی‌امیری افزود: این تپه جزو سه تپه میراثی و تاریخی ایران محسوب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: شهرستان نهاوند به موزه ثبت، نگهداری و مرمت آثار تاریخی‌ نیاز دارد.

لزوم تدوین طرح جامع توسعه گردشگری و صنایع دستی نهاوند

صالحی‌امیری گفت: طرح جامع و توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند باید طراحی و در استانداری همدان با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس بررسی شود.

وی افزود: بررسی این طرح هفته آینده با حضور فرماندار و نماینده این شهرستان در تهران آغاز خواهد شد و امیدوارم این اقدام مقدمه اتفاقات خوبی برای شهرستان نهاوند باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در زمینه تپه تاریخی گیان موضوع نگهدری تاکنون ضعیف و محدود بوده که باید به حفاظت قوی‌تر تبدیل شود.

صالحی‌امیری گفت: قرار است مشکل معارضین این مکان تاریخی با همکاری فرمانداری و شهرداری حل‌ و فصل شود.

صالحی امیری، روز پنجشنبه در همدان از آرامگاه بوعلی و محوطه ثبت جهانی باستانی هگمتانه و همچنین غار علیصدر و شهر جهانی سفال لالجین در شهرستان های کبودرآهنگ و بهار بازید خواهد کرد.

46

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا