اخبار ورزشی

با سلام و صلوات کار پیش نمی‌رود؛ اگر مدال المپیک می‌خواهیم، باید سرمایه‌گذاری کنیم

با سلام و صلوات کار پیش نمی‌رود؛ اگر مدال المپیک می‌خواهیم، باید سرمایه‌گذاری کنیم

به گزارش خبرگزاری یولن؛ رضا مهدی پور سرمربی تیم ملی بوکس جوانان در گفت و گو با یولن در خصوص اردوی تمرینی تیم ملی جهت اعزام به رقابت های قهرمانی جهان مونته نگرو، عنوان کرد: سه مرحله اردوی تمرینی خیلی خوب در ارومیه و تهران را پشت سرگذاشتیم تا برای مسابقات جهانی که حدودا 16 روز به طول می انجامد، آماده شویم. مهدی کاظمی، علی‌اکبر میراحمدی، امیررضا ملک‌خطابی و امیر اسماعیلی 4 بوکسور کشورمان در رقابت های جهانی به روی رینگ می روند. من شخصا به هر 4 بوکسور ایمان دارم؛ البته اسماعیلی با درخشش و کسب نشان طلا در رقابت های قهرمانی آسیای قزاقستان و عبور از مدعیان بوکس آسیا مانند ازبکستان، قزاقستان و … نشان داد ورزشکار قابلی است.

شرایط رقابت های جهانی متفاوت است

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که آیا اسماعیلی با کسب نشان ارزشمند طلا در رده جوانان پس از 7 سال در قاره کهن، این توانمندی را دارد تا  بالاتر از مدعیان جهانی هم به مدال برسد، اظهار کرد: شرایط بوکس آن هم در سطح جهانی واقعا متفاوت و گاها سنگین است. ضمن اینکه مسابقات به صورت تک حذفی است و مطمئنا قرعه ها خیلی می تواند در روند بازی ها موثر باشد اما از دید من همانطور که گفتم در کنار اسماعیلی، سه ملی پوش دیگر هم این توانمندی را دارند تا خود را در سطح جهان نشان دهند.

وی در مورد احتمال شکسته شدن طلسم کسب مدال جهانی در رده سنی جوانان گفت: نمی‌خواهم فشاری روی بچه‌ها باشد. جو جامعه بوکس به گونه‌ای است که برای پیروزی هزار صاحب پیدا می‌شود، اما شکست یتیم می‌ماند و همه مسئولیت به گردن سرمربی خواهد بود. نمی‌خواهم بار سنگین کسب مدال روی دوش بچه‌ها باشد، اما هر 4 بوکسور ما فارغ از اینکه بوکس رشته تک حذفی است و هر احتمالی در آن وجود دارد، شانس کسب مدال را دارند. این نفرات شایستگی خود را در مبارزه با تیم ملی بزرگسالان نشان دادند.

سرمربی تیم بوکس جوانان در پاسخ به این سوال که برخی اعتقاد دارند می‌توانستیم نفرات بیشتری را اعزام کنیم، گفت: قطعاً می‌توانستیم نفرات بیشتری را اعزام کنیم، اما میدان جهانی جای آزمون و خطا نیست. شاید بتوانیم در قهرمانی آسیا آزمون و خطا داشته باشیم، اما میدان جهانی جای این کار نیست و ما می‌توانیم این هزینه را در جای دیگر سرمایه‌گذاری کنیم. در جهانی لهستان دیدیم که چه اتفاقی برای بوکسور اردن افتاد و ما نیز دوست نداریم زنگ تفریح کشورهای دیگر باشیم. دوست داریم حتی اگر با یک بوکسور اعزام می‌شویم نیز شرایط طوری باشد که اقتداری از تیم ایران را نشان بدهیم. در جهانی لهستان دو بوکسور ما پای مدال رسیدند، اما متاسفانه با یک اخطار از کسب مدال بازماندند.

لازمه حضور موفق در المپیک لس آنجلس هدایت درست جوانان است

مهدی پور با اشاره به هدایت جوانان در مسیر درست در فاصله 4 ساله مانده به المپیک لس آنجلس بیان کرد: مطمئنا در هر تیمی 60 تا 70 درصد ترکیب تیم ملی را برای رویدادهای مهمی مانند المپیک بازیکنان جوان تشکیل می دهند و برای تیم ایران هم پیش از المپیک پاریس وقت پوست اندازی فرا رسیده بود. فونتانا مربی کوبایی تیم ملی بزرگسالان بسیار باتجربه بوده و کارنامه درخشانش گویای همه چیز است. در تمرینات مشترکی که با تیم ملی بزرگسالان داشتیم، وی به نشان داد جوانان امید بالایی دارد و مطمئنا این جوانان با تکنیک منحصر به فرد خود اگر در مسیر درست به خوبی هدایت شوند؛ می توانند به کسب سهمیه و حتی مدال آوری در رویدادی همچون المپیک امیدوار باشند.

یک دست صدا ندارد

عنواندار بوکس آسیا در ادامه در خصوص رویکرد جدید برای موفقیت بوکس برای حضور در المپیک، بیان کرد: ریاست فدراسیون خود از قهرمانان بنام این رشته ورزشی به حساب می آید و  بر این باور است که پر و بال دادن به جوانان و حمایت از آن ها اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.  اگر می خواهیم بوکس در المپیک موفق به کسب مدال شود باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان حمایت بیشتری از این رشته داشته باشند چرا که یک دست صدا ندارد.

او ادامه داد: بوکس از ورزش های پرطرفدار المپیک به شمار می رود و نیاز است عدالت ورزشی در تمامی رشته ها طبق فرمایش مقام معظم رهبری رعایت گردد. بنابراین از خسروی وفا و دنیامالی درخواست دارم تا به ما توجه بیشتری کنند.

او با اشاره به قول اخیر روح الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس مبنی بر پاداش خودرو به مدال آوران در این رویداد، اظهار کرد: حسینی از زمانیکه سکاندار فدراسیون شد به هر قولی که داد عمل کرد و مطمئنا این قول پاداش  موجب بالا بردن انگیزه و روحیه ملی پوشان خواهد بود تا بهترین خود را در مونته نگرو به نمایش بگذارند.

سالن بوکس را به کاراته اختصاص دادند و آن هم خالی مانده

مهدی پور در ادامه با اشاره به وضعیت سالن تمرینی بوکس اظهار کرد: سالن بوکس با کاراته چندی پیش در آکادمی ملی المپیک ادغام شد و حالا به دو بخش مختلف تقسیم شده است . جالب است بدانید بخش کاراته بلااستفاده مانده و بوکس که تمرینات مشترک زیادی برگزار می کند باید در همان بخش کوچک تخصیص یافته تمرین کند؛ در حالیکه سالن کاراته به نوعی تخلیه شده است. واقعا در شان رشته ورزشی بوکس این وضعیت نیست و از خسروی وفا درخواست دارم وقتی کاراته استفاده ای از این سالن ندارد، در خصوص تخصیص کل فضای سالن به بوکس ورود کند.

با سلام و صلوات کار پیش نمی رود

او با بیان اینکه نباید تنها ایرادات را دید و باید زیرساخت ها تغییر کنند؛ عنوان کرد: اگر به دنبال مدال در رویدادهای مهم هستیم باید توجهات به این رشته المپیکی بیشتر شود. برای من جای تعجب دارد رشته هایی که اصلا در لیست IOC برای المپیک نیستند و گاها زیاد هم مدال نمی گیرند بودجه ای هم ردیف با بوکس و یا حتی بالاتر دارند اما بوکس را آنطور که باید نگاه نمی کنند. با سلام و صلوات که کار پیش نمی رود؛ تعداد بوکسورها در حال افزایش است و از 20 هزار نفر این جامعه به 80 هزار نفر رسیده که جای خوشحالی دارد اما اگر به دنبال نتیجه گیری و کسب سهمیه المپیک و گاها مدال هستیم باید روی این رشته بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

بیشتر بخوانید:

  • یک طلا و 2 برنز در 5 وزن نخست کشتی قهرمانی جهان

  • شوک به پرسپولیس؛ ستاره آفریقایی خانه‌نشین شد

  • موسیمانه در اردوی استقلال

  • عکس | هواداران عربستانی پشت استقلال ایستادند!

  • مهره گمشده نیمکت پرسپولیس برگشت

253 258

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا