کرمان

نقش آمار در برنامه ریزی و توسعه کشور بسیار با اهمیت است

نقش آمار در برنامه ریزی و توسعه کشور بسیار با اهمیت است

به گزارش خبرگزاری یولن ؛ محمد مهدی زاهدی وزیر اسبق علوم در مراسم گرامیداشت روز آمار در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: استفاده از نظام آماری می تواند کشور را به جایگاه  ارزشمندی برساند.

استاد پیشکسوت دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود : در روزگار کنونی که سرعت پیشرفت‌های علمی سریع و به لحظه است، کشوری که نتواند از داده‌های آماری، تحلیل و ادغام آنها استفاده کند، نمی تواند عملکرد و پیشرفتهای خوبی داشته باشد.

او نقش آمار در برنامه ریزی و توسعه کشور بسیار با اهمیت دانست و بر توجه بیش از پیش به این علم در عرصه مدیریتی کشور تاکید کرد.

نماینده سابق کرمان و راور در ادامه با اشاره به خصوصیات شخصیتی زنده یاد دکتر ماه بانو تاتا از اساتید برجسته آمار و مادر علم آمار ایران، بیان داشت : علیرغم اینکه وی هندی تبار بود و خانواده سرشناسی در بمبئی داشت، با عشق و علاقه به ایران آمد و با انتخاب کرمان برای زندگی و این دانشگاه برای تدریس، موجب رشد و شکوفایی رشته آمار در ایران و دانشگاه شهید باهنر کرمان شد.

وی در ادامه با ذکر خاطراتی از دکتر ماشاالله ماشین‌چی افزود: این استاد برجسته آمار تمام عمر خود را وقف پیشرفت دانشگاه نمود و با اخلاق حسنه، که سرامد ویژگی‌های این استاد فرهیخته است، به شاگرد پروری پرداخت و هرگز دچار غرور علمی نشد.  

او اعلام کرد : روحیه ایثار، گذشت و مردمی بودن این افراد می تواند الگویی برای اساتید و دانشجویان ما باشد.

46

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا