علمی و فناوری

گزارش تصویری| رونمایی رسمی شیائومی ۱۵

گزارش تصویری| رونمایی رسمی شیائومی ۱۵

به گزارش خبرگزاری یولن و براساس گزارش گجت‌نیوز، پس از این که شیائومی اواسط هفته به‌طور رسمی اعلام کرد که سری گوشی‌های پرچمدار شیائومی ۱۵ نخستن محصولات بازار مجهز به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ الیت خواهند بود امروز تصاویر این گوشی‌ها به‌طور رسمی منتشر شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت طراحی آن‌ها چشم‌نواز و درخور یک پرچمدار واقعی انجام شده است.

تصاویر و مشخصات فنی گوشی‌های سری شیائومی ۱۵

طراحی پرچمداران امسال شیائومی تا حد زیادی شبیه به سال گذشته خواهد بود. مدل استاندارد Xiaomi ۱۵ از یک صفحه نمایش تخت ۶.۳۶ اینچی امولد بهره برده؛ اما حاشیه‌های اطرف نمایشگر در آن به‌طور قابل توجهی باریک‌تر شده و به ۱.۳۸ میلیمتر رسیده است. تصاویر این گوشی همچنین از خمیدگی صفحه نمایش از هر چهار طرف خبر می‌دهند. از سوی دیگر در ساخت این گوشی از آلومینیوم گرید صنایع هوایی استفاده شده؛ درحالیکه به‌ادعای شیائومی با توزیع وزن مناسب، گوشی پرچمدار جدیدش به‌خوبی در دست جای خواهد گرفت.

تصاویر گوشی شیائومی ۱۵ همچنین حاکی از حضور یک دوربین تله فوتو با دیافراگم متغیر f/۱.۶۲ تا f/۲.۲ در این گوشی هستند که بزرگنمایی تله فوتو ۲.۶ برابری ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر، صفحه نمایش مدل پرو Xiaomi ۱۵ نیز از چهار طرف خمیده بوده و برای محافظت از آن از لایه «شیلد گلس ۲» استفاده شده است. شیائومی همچنین تایید کرده که ضخامت گوشی شیائومی ۱۵ پرو برابر با ۸.۳۵ میلیمتر خواهد بود که اندکی باریک‌تر از شیائومی ۱۴ با ضخامت ۸.۴۹ میلیمتری به شمار می‌رود.

شیائومی ۱۵ پرو همچنین ۲۱۳ گرم وزن داشته و ۱۰ گرم از نسل پیشین خود سبک‌تر است. همچنین همانند مدل استاندارد، توزیع وزن ۵۰:۵۰ آن باعث قرار گرفتن ایده‌آلش در دست خواهد شد.

در مدل پرو نیز شاهد تعبیه یک ماژول دوربین مربعی هستیم که دوربین تله فوتوی اصلی آن دیافراگم متغیر f/۱.۴۴ تا f/۲.۵ را ارائه کرده و بزرگنمایی پریسکوپ پنج برابری دارد. دوربین اصلی این گوشی همچنین به لنز Summilux لایکا مجهز است و بر خلاف نسل گذشته فاقد دیافراگم متغیر بوده و تنها دیافراگمی f/۲.۵ ارائه می‌دهد. از طرفی هر دو مدل استاندارد و پرو شیائومی ۱۵ از حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام بهره خواهند برد.

با نزدیک شدن زمان رونمایی سری Xiaomi ۱۵ احتمالا طی روزهای آینده اخبار بیشتری از آن‌ها خواهیم شنید.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا