علمی و فناوری

تصادف ترسناک تسلا، ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

تصادف ترسناک تسلا، ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش یولن، این حادثه در جاده‌ای نسبتاً شلوغ رخ داده و جدای از فوت ۴ سرنشین، یک نفر نیز به شدت زخمی و راهی بیمارستان شده است. یکی از مقامات محلی به رسانه‌ها گفته است: خودرو کنترل خود را از دست داده و به گاردریل و سپس ستونی بتنی برخورد کرده است. پس از برخورد، خودرو آتش گرفته است.

به نقل از پدال، این مقام محلی تائید کرده سه مرد و یک زن که بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشته‌اند در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. راننده دیگری که زمان وقوع حادثه در محل حضور داشته توانسته یکی از سرنشینان را از خودرو خارج کند. او با جراحات شدید راهی بیمارستان شده هرچند انتظار می‌رود سلامتی خود را به دست آورد.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که خودروی حادثه دیده در حال انتقال از محل تصادف است. پلیس کاملاً در صحنه حضور داشته و همچنان در حال تحقیق است تا علت دقیق تصادف تسلا را بیابد. هنوز مشخص نیست که چه عاملی باعث شده راننده تسلا کنترل خودرو را از دست دهد.

گفته شده شدت آتش‌سوزی خودرو مستقیماً به سلول‌های باتری تسلا ارتباط داشته و موضوع موسوم به “فرار گرمایی” به نگرانی فزاینده‌ای در تمامی وسایل مجهز به باتری‌های لیتیوم یونی تبدیل شده است.

تصادف ترسناک تسلا، ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

یکی از مقامات تورنتو می‌افزاید: ما مجبور بودیم دقت بیشتری در بازگشایی مجدد مسیر حادثه داشته باشیم و پس از آن نیز یکی از مجموعه باتری‌های پرتاب شده از خودرو در زمان تصادف را به محل امنی منتقل کردیم.

باتری‌های لیتیوم یونی می‌توانند حتی چندین هفته پس از آتش‌سوزی اول مجدداً مشتعل شوند و بنابراین اداره‌های آتش‌نشانی توجه زیادی به این مسئله دارند.

البته همین مدیر آتش‌نشانی خاطرنشان می‌سازد هنوز خیلی زود است که اعلام کنیم شاید باتری‌ها باعث آتش‌سوزی خودروی تسلا شده‌اند: من می‌خواهم بسیار شفاف باشم و بگویم در خودروهای بنزینی نیز شاهد آتش‌سوزی‌های وحشتناکی بوده‌ایم؛ بنابراین نمی‌خواهم تا زمان کامل شدن تحقیقات نظری دراین‌باره داشته باشم.

۵۸۵۸

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا